Førstelektor

Irene Aasen Andersen

Arbeids- og kompetanseområde

Arbeider ved Fakultet for helse- og sosialvitskap, IHO, campus Førde.

 

UTDANNING
Bachelor i sjukepleie (1997), helse- og sosialadministrasjon (2000), vidareutdanning i rettleiing (2002), master i organisasjon og leiing (2006), kunnskapsbasert praksis (2009), kurs for førstelektorkandidatar i vitskapsteori, forskingsmetode og akademisk skriving (2012), helsepsykologi, tverrfagleg vidareutdanning (2014), høgskulepedagogikk (digital kompetanse i høgare utdanning, rettleiing på fagtekstar, undervisning for læring, møte med studenten) (2013-2017), strukturelle vilkår for profesjonsutøving (2016), førstelektoropprykk (2017).

 

ARBEIDSERFARING

2017- d.d. førstelektor ved Høgskulen på Vestlandet (campus Førde)

8 år ved Høgskulen i Sogn og Fjordane (høgskulelektor, emneansvarleg og verneombod/ vara for hovudverneombod i AMU).

12 år ved Helse Førde (klinikar, leiar, fagutviklingssjukepleiar)

  • 2024- d.d.: medlem av AMU
  • 2021- 2023: vara i AMU
  • 2020- d.d.: fakultetshovudverneombod ved FHS og campusverneombod, campus Førde
  • 2021- d.d.: forskingsgruppeleiar: Kvalitet og innovasjon i helse og omsorgstenesta.
  • 2019- 2021: vara forskingsgruppeleiar: Kvalitet og innovasjon i helse og omsorgstenesta.

FAGFELT Sjukepleie, kvalitetsutvikling og endringsarbeid i spesialisthelsetenesta, studentinvolvering i ulike prosjekt i praksisemne, tverrprofesjonell samarbeidslæring, forbetringsarbeid, arbeidsmiljø og jobbtilfredsheit.

Underviser i
  • Sjukepleie til pasientar i spesialisthelsetenesta
  • Sjukehus som system, fagleg leiing, tenesteutvikling og innovasjon
  • Simulering og ferdigheitstrening
  • Rettleier studentar (fagtekstar, bacheloroppgåver, masteroppgåver)
Forskar på
  • Tverrprofesjonelt samarbeid i utdanning og praksis
  • Kvalitet på helsetenester, arbeidsmiljø og jobbtilfredsheit i eit helseføretak
  • Utdanningsforsking
  • Nordiske sjukepleiarar sine kompetanse- og kunnskapsutfordringar, frå nyutdanna og i løpet av dei 10 første yrkesaktive åra
Forskargrupper

Publikasjonar

  • The Professional Nurse Self-Assessment Scale II – Translation and cultural adaptation for Nordic countries

    Anåker, Anna, Fagerström, Lisbeth, Wangensteen, Sigrid, Andersen, Irene Aasen, Henriksen, Jette, Svavarsdóttir, Margrét Hrönn, Thorsteinsson, Hrund Scheving, Strandell-Laine, Camilla (2024)
  • Foreldre til barn med autismespekterforstyrringar sine erfaringar kring samarbeid mellom skule og heim

    Dahl, Jorun Elin, Vee, Tove Sandvoll, Orm, Stian, Andersen, Irene Aasen (2024)
  • Nordisk samarbeid om sjukepleiarar sine kompetanse- og kunnskapsutfordringar

    (2023)
  • A Nordic collaboration initiative to improve competency and mitigate challenges in nursing

    Andersen, Irene Aasen, Hovland, Gro (2023)
  • Sjukepleiarmangel i Norden. Felles utfordring - forsking på tvers av landa for å styrke profesjonen

    Andersen, Irene Aasen, Hovland, Gro (2023)
  • Utvikling av ny praksismodell

    Sunnarvik, Marit Anita, Andersen, Irene Aasen, Zablotna, Danuta Teresa, Bjordal, Terese (2023)
  • Sjukepleiarar sine erfaringar med tverrprofesjonell rettleiing i spesialisthelsetenesta

    Andersen, Irene Aasen, Øygard, Sissel Hjelle, Fossøy, Aud Berit, Gornitshni, Katrine Sandnes (2022)
  • Studentinvolvering i forsking: Sjukepleiarstudentar sine erfaringar med å delta i gjennomføringa av eit forskingsprosjekt

    Øygard, Sissel Hjelle, Heggdal, Hanne Marie, Andersen, Irene Aasen, Ytrehus, Siri (2022)
  • Nordic Nurse Competence Study Oppbygging av prosjektet, relevante partnarar og oppleving av Nordplus som program og søknadsprosessen

    (2021)
  • Translation of the questionnaire PROFFNurse SAS II into Nordic Languages

    Andersen, Irene Aasen, Hovland, Gro, Rustad, Else Cathrine Lütcherath, Strandell-Laine, Camilla, Henriksen, Jette, Anåker, Anna, Svavarsdóttir, Margrét Hrönn, Thorsteinsson, Hrund Scheving, Fagerström, Lisbeth, Wangensteen, Sigrid (2021)
  • TPS-grupper i praksis (Tverrprofesjonell samarbeidslæring i praksisstudier) Delprosjekt 1b i OPERASJON BACHELORPRAKSIS, FHS

    Brenna, Sissel Johansson, Kvilhaugsvik, Bente, Lunde, Sølvi Anne Eide, Andersen, Irene Aasen, Solheim, Inger, Braseth, Turid Aarhus, Kaale, Helga Kristin, Fredheim, Kari, Strøm, Bergliot, Blåsternes, Edith Margrethe, Løberg, Aina Helen, Aasen, Unni Margrethe Uren, Skahjem, Anne Charlotte (2021)
  • TPS i sykehuspraksis (medisin, sykepleie og utvidelse med fysioterapi, ergoterapi, radiografi, bioingeniør) i Førde og Lærdal. Betydningen av praksisstedenes eierforhold til TPS i praksis.

    (2020)
  • Quality of care and job satisfaction in a Hospital Trust before and after The Coordination Reform in Norway

    Andersen, Irene Aasen, Kleiven, Ole Tormod, Kyte, Lars, Pettersen, Marny Alice (2020)
  • Evidence of validity for the Norwegian version of the interprofessional collaborative competency attainment survey (ICCAS)

    Lunde, Lene, Baerheim, Anders, Johannessen, Ane, Aase, Ingunn, Almendingen, Kari, Andersen, Irene Aasen, Bengtsson, Rutt Venke, Brenna, Sissel Johansson, Hauksdottir, Nanna, Steinsbekk, Aslak, Rosvold, Elin Olaug (2020)
  • Tverrprofesjonell samarbeidslæring ved Høgskulen på Vestlandet

    (2019)
  • Facilitating interprofessional online groups - opportunities and challenges

    Hasle, Bente, Andersen, Irene Aasen (2019)
  • Erfaring fra TPS-tiltak i HVL. Hvordan inkludere TPS i nye studieplaner?

    (2018)
  • Nurse-rated quality of care in 2007 and 2017 within a Norwegian Hospital Trust

    Andersen, Irene Aasen, Pettersen, Marny Alice, Andersen, John Roger (2018)
  • Rapport: Videreføring av studieopplegget "Nettbasert TPS i Vest"

    Hasle, Bente, Aase, Ingunn, Bengtsson, Rutt Venke, Baerheim, Anders, Andersen, Irene Aasen, Aasen, Unni Uren, Brenna, Sissel Johansson, Kvilhaugsvik, Bente (2018)
  • Lege- og sjukepleiestudentar sine opplevingar av tverrprofesjonell samarbeidslæring i spesialisthelsetenesta: ein kvalitativ studie

    Andersen, Irene Aasen, Baerheim, Anders, Hovland, Gro (2017)
  • Rapport om tre kvalitetsforbetringsprosjekt - sjukepleiarstudentar i praksis på medisinsk sengepost ved Førde sentralsjukehus. HVL Notat nr. 07/ 2017

    Andersen, Irene Aasen, Øygard, Sissel Hjelle, Heggdal, Hanne Marie (2017)
  • From facilitator to groupleader - defeat or adjustment?

    Hasle, Bente, Bengtsson, Rutt Venke, Kvilhaugsvik, Bente, Andersen, Irene Aasen (2017)
  • Sluttrapport Pilot 1 - Nettbasert tverrprofesjonell samarbeidslæring i UH-nett Vest

    Hasle, Bente, Brenna, Sissel Johansson, Andersen, Irene Aasen, Aasen, Unni Uren, Baerheim, Anders, Aase, Ingunn, Bengtsson, Rutt Venke (2017)
  • Sjukepleiarstudentar sine erfaringar med forbetringsarbeid ved hjelp av tverrprofesjonelle møter -studentprosjekt på ein medisinsk sengepost i Helse Førde

    Pettersen, Marny Alice, Andersen, Irene Aasen (2017)
  • Studentar innførte system for pasienttryggleik

    Pettersen, Marny Alice, Andersen, Irene Aasen, Øygard, Sissel Hjelle (2017)
  • Iverksetting av tverrprofesjonelle student-team (TPS-team) i spesialisthelsetenesta - vilkår for praksismodell og forståing av samhandling og identitet

    (2016)
  • Klokare saman enn kvar for seg

    (2016)
  • Pilot med tverrprofesjonell samarbeidslæring som pedagogisk læringsverktøy i praksis på ein medisinsk sengepost

    (2016)
  • Studentar set lys på lårhals og liggesår

    (2016)
  • Ein ny metode for å vurdere kvalitet på sjukepleietenesta ved medisinske sengepostar

    Andersen, Irene Aasen, Andersen, John Roger (2016)
  • Implementation of interprofessional student teams in specialized health services. Implications for models of practice, understanding, interaction and identity

    Andersen, Irene Aasen, Fossøy, Aud Berit (2016)
  • «TPS i Vest» - Tverrprofesjonell samarbeidslæring ved seks utdanningsinstitusjonar på Vestlandet - Ein pilot

    Andersen, Irene Aasen, Hasle, Bente, Bengtsson, Rutt Venke, Brenna, Sissel Johansson, Baerheim, Anders, Aasen, Unni Margrethe Uren, Aase, Ingunn, Bjørke, Gerd (2016)
  • Studentar som aktive deltakarar i kvalitetsforbetring. -Implementering av tiltakspakkar for førebygging av fall, ernæringssvikt og trykksår

    Øygard, Sissel Hjelle, Andersen, Irene Aasen, Heggdal, Hanne Marie (2016)
  • Den veit best kor skoen trykker, som har den på

    (2015)
  • Faktorar som kan indikere kvalitet på helsetenester ved medisinske sengepostar

    (2015)
  • Faktorar som kan indikere kvalitet på helsetenester ved medisinske sengepostar

    (2015)
  • A user-role in online interprofessional learning

    Bjørke, Gerd, Andersen, Irene Aasen, Bengtsson, Rutt, Brenna, Sissel Johansson, Baerheim, Anders, Hasle, Bente (2015)
  • Tverrprofesjonell samarbeidslæring I UH-nett Vest. Rapport frå TPS-abeidsgruppa

    Bjørke, Gerd, Andersen, Irene Aasen, Brenna, Sissel Johansson, Bengtsson, Rutt Venke, Baerheim, Anders, Hasle, Bente (2015)
  • Tverrprofesjonell samarbeidslæring – det nye mantraet?

    (2014)
  • Korleis få legar og sjukepleiarar til å snakke saman? Erfaringar med å la studentar få samarbeide i praksis

    Andersen, Irene Aasen, Øygard, Sissel Hjelle (2014)
  • FoU i praksis. Studentar kartlegg ernæringsstatus hjå eldre

    Andersen, Irene Aasen, Sunde, Olivia Sissil, Øygard, Sissel Hjelle (2013)
  • Praksissjukepleiarar vil skaffe ernæringsdata

    (2012)
  • Validering av eit måleinstrument for jobbtilfredsheit

    Andersen, Irene Aasen, Andersen, John Roger (2012)
  • Faddermodell Ein styrke i opplæring av studentar

    Andersen, Irene Aasen, Hove, Randi (2011)
  • Kvalitet på medisinske sengepostar

    (2008)