Kunnskapsbase for DeKomp
På denne sida finn du referat frå dialogmøter med UH-sektoren, styringsdokument, rapportar og presentasjonar.
Referat fra dialogmøter med universitet og høgskular (Kartlegging av kompetanse og kapasitet)
- Norges miljø- og biovitenskapelige universitet, 9. november 2020
- Høgskulen i Volda, 7. september 2020
- Høgskolen i Innlandet
- Nord Universitet
- Universitetet i Agder, 29. mai 2020
- NTNU, 23. april 2020
- Høgskolen i Østfold (2020)
- Universitetet i Sørøst-Norge (2020)
- Samisk høyskole, 21. november 2019
- UiT, 22. oktober 2019
- Høgskulen på Vestlandet, 15. oktober 2019
- NLA høyskolen, 20. august 2019
- Universitetet i Bergen, 7. mai 2019
- Universitetet i Oslo, 16. januar 2019
- OsloMet, 18. januar 2019
Styringsdokument
- Meld. St. 16 - Utdanning for omstilling. Økt arbeidslivsrelevans i høyere utdanning
- Meld. St. 14 - Kompetansereformen - Lære hele livet
- Lærerutdanningene 2025. Nasjonal strategi for kvalitet og samarbeid i lærerutdanningene
- Meld. St. 16 (2016–2017): Kultur for kvalitet i høyere utdanning
- Lærerløftet (2014) - Nasjonal strategi. På lag for kunnskapsskolen
- Meld. St. 28 (2015–2016) Fag – Fordypning – Forståelse — En fornyelse av Kunnskapsløftet
- Meld. St. 21 (2016–2017) Lærelyst – tidlig innsats og kvalitet i skolen
- Meld. St. 6 (2019–2020) Tett på – tidlig innsats og inkluderende fellesskap i barnehage, skole og SFO
- Udir: Ny modell for kompetanseutvikling i skole
- Udir: Overordnet del – verdier og prinsipper for grunnopplæringen. LK 2020
- Udir: FAGFORNYELSE, Læreplanverket Kunnskapsløftet 2020
Rapportar
- Evaluering av ny kompetansemodell – desentraliserte ordninger for skole og yrkesfag samt oppfølgingsordningen
- OECD: Sluttrapport: «Nr 8: Bedre kvalitet i skolen i Norge 2020»
- Udir: Lokal kompetanseutvikling i skolen (2018)
- Udir: Desentralisert ordning – lokal kompetanseutvikling, 2018
- NIFU-rapport: Spørsmål til Skole-Norge våren 2019
- NIFU: Sluttrapport: Ungdomstrinn i utvikling 2019
- Udir: Ungdomstrinn i utvikling (UiU) 2012-2017 – sluttrapport 2019
- Udir: Utvikle praksis sammen (2017)
- OECD: Improving School Quality in Norway (2019)
- OECD: TALIS 2018: Høy samarbeidskultur i norske skoler
- Faglig Råd for Lærerutdanning, 2019: Partnerskap i lærerutdanningene – et kunnskapsgrunnlag, Delrapport 1