Fleirkultur og interkulturell kommunikasjon i utdanningssystemet (FLEKS)
Forskargruppa er tverrfagleg og tek utgangspunkt i sosial berekraft.
Forskargruppa er tverrfagleg og tek utgangspunkt i sosial berekraft. Fokusområde er mellom anna barn og vaksne med minoritetsspråkleg bakgrunn og deira kvardag i barnehage, skule og høgare utdanning.
Forskingsprosjekt
- EX-PED-LAB
- Barnehagelæraren som ein kritisk aktør i fleirkulturelt foreldresamarbeid
- Utenlandsreisen starter hjemmefra Kultur og strukturendring for varig internasjonal mobilitet
- An ideal Zambian teacher and the impact of cultural background from Zambian student’s point of view
- Faglig ledelse og tverrkulturell kompetanse
- (De)colonial lenses: Reflections from the Norwegian and Global South teacher educators facilitating student mobility
Forskingstema i gruppa
- Berekraftig utvikling, med særleg fokus på sosial berekraft.
- Fleirkulturelle perspektiv og interkulturell kompetanse i barnehage, skule og høgskule med fokus på ulikskap som ressurs.
- Leiing av kompetanseheving knytt til fleirkulturelle problemstillingar i barnehagen.
- Refleksjonar kring kontekstavhengige læringsformer.
- Internasjonalisering, studentutveksling og praksis i sør.
- Transformativ læring og tverrkulturell kompetanse gjennom studentmobilitet Norge – Zambia.
- Foreldresamarbeid i den fleirkulturelle barnehagen.
- Interkulturell kommunikasjon.
- Estetiske læringsprosessar i kulturell brubygging.
Utvalde publikasjonar
- Birkeland, J., Fimreite, H., & Sønsthagen, A. G. (2022). Den kompetente barnehagen. Tre tilnærmingar til leiing og kunnskapsutvikling. Cappelen Damm Akademisk.
- Massao, P. B. & Bergersen, A. (2024). (De)Coloniality in Teacher Education: Reflections on Student Teachers’ Mobility from the Global North to the Global South. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk: Special Issue on Education and Coloniality in the Nordics, 10(3), 144–157
- Pedersen, L., Bjørnestad, E., Nornes-Nymark, M., Engesæter, M., & Aadland, E. (2022). Kvalitet i samspelet mellom barn og personale i norske barnehagar . Nordisk barnehageforskning, 19(3). https://doi.org/10.23865/nbf.v19.321
- Sønsthagen, A. G. (2021). Den lærande linjeleiaren i fleirkulturell kompetanseheving. https://www.barnehage.no/flerkulturell-kompetanseheving/den-laerande-linjeleiaren-i-fleirkulturell-kompetanseheving/215841
- Sønsthagen, A. G. (2021). Dette påverkar tilsette sitt syn på foreldre med flyktningbakgrunn. https://www.utdanningsnytt.no/fagartikkel-flerkulturell-flerkulturell-pedagogikk/dette-paverkar-tilsette-sitt-syn-pa-foreldre-med-flyktningbakgrunn/299898
- Sønsthagen, A. G. (2021). Leadership and responsibility : a study of early childcare institutions as inclusion arenas for parents with refugee backgrounds Faculty of Humanities, Sports and Educational Sciences, University of South-Eastern Norway]. Horten. https://hdl.handle.net/11250/2838377
- Sønsthagen, A. G. (2023). The learning early childhood education and care institution as an inclusion arena. European Early Childhood Education Research Journal, 1-14. https://doi.org/10.1080/1350293X.2023.2254533
- Sønsthagen, A. G. (2024). Lærande linjeleiarar si rolle i utviklinga av barnehagen som ein lærande organisasjon. Norsk pedagogisk tidsskrift, 108(2), 140-152. https://doi.org/10.18261/npt.108.2.5
Forskergruppas nettside i Cristin