Arbeids- og kompetanseområde

Tamsin Meaney er professor i matematikkutdanning. Hun har vært involvert i lærerutdanningsprogrammer og veilederte post-graduate studenter i New Zealand, Australia, Sverige og Norge. Hun er en svært produktiv matematikk utdanningsforsker med mer enn en 100 peer reviewed publikasjon. Hennes spesialiteter er i urfolksutdanning, tidlig barndomsutdanning og lærerutvikling. Hun har presentert keynotes i flere land rundt om i verden. I dag er hun forskningsleder for et stort forskningsråd finansiert prosjekt om "Læring om undervisningsargumentasjon for kritisk matematikkutdanning i flerspråklige klasserom" som vil løpe fra 2018-2021. Hun driver også et prosjekt som en del av Kindergarten Knowledge (Kindknow) - Senter for systemisk forskning om mangfold og bærekraftig fremtid.

Utvalde publikasjonar

  • Policy Production Through the Media: The Case of More Mathematics in Early Childhood Education

    Lange, Troels, Meaney, Tamsin Jillian (2018)
  • Mathematics Curricula: Issues of Access and Quality

    Meaney, Tamsin Jillian (2018)
  • (Wanting to do) Ethical research in a shifting context

    Eikset, Andrea Synnøve Blomsø, Fosse, Trude, Lange, Troels, Lie, Johan, Lossius, Magni Elen Hope, Meaney, Tamsin Jillian, Severina, Elena (2017)
  • How Sámi teachers development of a teaching unit influences their self-determination

    Fyhn, Anne Birgitte, Meaney, Tamsin Jillian, Nystad, Kristine, Jannok Nutti, Ylva (2017)
  • Highlighting Heritages and Building Tasks: A Critical Analysis of Mathematics Classroom Discourse Literature

    Herbel-Eisenmann, Beth, Meaney, Tamsin Jillian, Pierson Bishop, Jessica, Heyd-Metzuyanim, Einat (2017)