Arbeids- og kompetanseområde
Dramalærer, psykolog og kultur-manager.
Han har vært prosjektleder for flere titalls internasjonale prosjekter innenfor drama / teater i utdanning.
Han initierte og ledet forskningsprosjektet DICE med deltakelse fra 12 land, det første dyptgående forskningprosjektet på effekten av drama / teater i utdanning, som var knyttet til nøkkelkompetanser (www.dramanetwork.eu).
Han var hovedforfatter av to sentrale ungarske håndbøker om teater i utdanning og teaterpedagogikk.
Underviser i
- Master i Kunstfag
- Drama og anvendt teater BA
- GLU
Forskar på
- Teater i Utdanning, klasseromsteater
- dramapedagogikk, prosessdrama
- teaterpedagogikk
- anvendt teater
Forskargrupper
- DRA300, Danning og akademisk handverk, 24/25
- DRA303A, Dramapedagogikk, 24/25, emneansvarlig
- DRA311, Regi: Eige prosjekt på ein valgt samfunnsarena, 24/25
- DRA312, Bacheloroppgåve, vitskapsteori og forskingsmetode, 24/25
- MKUF501B, Dramapedagogikk, 24/25
- MKUF503, Estetikk og kreativitet , 24/25
- MKUF504, Vitskapsteori og metode, 24/25
- MKUF505, Prosjektskisse og forskingskontekst, 24/25
- MKUF550, Masteroppgåve, 24/25
Publikasjonar
-
Trends of educational theatre practices in Hungary: Effects, impacts, contents, central issues and opinions
-
The big picture: Objectives, strategies, attributes, financing, participants, leaders and the significance of educational theatre programmes in Hungary
-
Methodology of the national mapping of educational theatre programmes
-
Drama and Applied Theatre in Norway
Laster...