Arbeids- og kompetanseområde
Musikkpedagogikk, musikkteori, hørelære, komponering/arrangering, musikkpsykologi, sang og stemmebruk, lek i barnehagen
Jeg er koordinator for Lærerutdanning i praktiske og estetiske fag for trinn 1–13 (LUPE), studieretning musikk på campus Bergen. Emneansvarlig for Vestlandsklassen i musikk høst-24.
Leder for forskergruppen Sang i danning.
Verneombud for Institutt for kunstfag, campus Bergen.
Underviser i
Musikkteori, hørelære og arrangering
Musikk i barnehagelærerutdanningen
Sang og stemmebruk
Brukspiano
Musikkdidaktikk
Community Music
Forskar på
- Sanglig og musikalsk utvikling hos barn og voksne
- Sangvansker
- Sang i barnehage, skole og høyere utdanning
Forskargrupper
- KKK851, Kunst, kultur og kreativitet i barnehagen, 24/25
- LUPEM302, Workshoping og community music, 24/25
- MGUMU101, Musikk 1, emne 1 - Grunnleggjande musikklærarkompetanse, 24/25
- MGUMU131, Musikk 1, emne 1 - Grunnleggjande musikklærarkompetanse, 24/25, emneansvarlig
- MGUMU201, Musikk 1, emne 2 - Eleven og den musikkulturelle konteksten , 24/25
- MGUMU231, Musikk 1, emne 2 - Eleven og den musikkulturelle konteksten, 24/25, emneansvarlig
- MGUMU301, Musikk 2, emne 1 - Musikalske møte i og utanfor klasserommet , 24/25
- MGUMU550, Musikk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 24/25
Publikasjonar
-
Hvordan legge til rette for sangmestring i skolen?
-
Sanglig utvikling og musikalsk fellesskap i barnehagen
-
Once a poor pitch singer, always a poor pitch singer? A bottom up study of factors that may support singing development