Arbeids- og kompetanseområde
Noen av mine kompetanseområder er tverrprofesjonell samarbeidslæring (TPS) og tilrettelegging av TPS, helsefremming, bruk av digitale verktøy i undervisning og ved oppfølging av sykepleiestudenter i praksis langt fra campus, komplementær og alternativ medisin (KAM), internasjonalisering hjemme gjennom "Collaborative Online International Learning" (COIL). Veiledning på masteroppgaver.
Emneansvarlig for SYKS250, Folkehelse i eit nasjonalt og globalt perspektiv.
Jeg har deltatt i utviklingsprosjekter om: Kontinuitet i behandling i forbindelse med overføring av pasienter mellom nivåer i helsetjenesten/ hjemmerehabilitering, Tverrprofesjonell samarbeidslæring (TPS) i praksis og digitalt støttet TPS, Digitalt støttet praksisoppfølging (PRODOPP) for sykepleiestudenter og Collaborate International Online Learning (COIL), som er et prosjekt med internasjonalisering hjemme.
Podcast: Faglig forsvarlig sykepleie
Jeg forsker på Tverrprofesjonell samarbeidslæring (TPS), Collabotrative Online International Learning (COIL) og internasjonalisering.
Jeg er medlem i forskergruppene Utdanningsforskning inne helse- og sosialfag profesjoner og Samhandling for bedre folkehelse
Utvalde publikasjonar
-
Forskning på «Collaborative Online International Learning» (COIL).COIL-erfaringer fra 2020 – 2023, i sykepleie-utdanningen i HVL, Stord.
-
Relasjonskompetanse i helsefag - en studie av helsefaglige profesjonsutøveres forståelse av begrepet
-
Veiledning anno 2023. Essay om fleksible veiledningsformer for masterstudenter.
-
Nursing students learn interprofessional collaboration (IPC) during practice periods. Interprofessional learning (IPL) when a University College educate only one health profession.
-
Global mobility for staff and students from Université Adventiste Zurcher (UAZ) and Western Norway University of Applied Sciences (HVL). Long-term collaboration between academic staff from 2019, Collaborative Online International Learning (COIL) from 2020 and physical student exchange from 2023.