Arbeids- og kompetanseområde
Noen av mine kompetanseområder er tverrprofesjonell samarbeidslæring (TPS) og tilrettelegging av TPS, helsefremming i folkehelsearbeid, bruk av digitale verktøy i undervisning og ved oppfølging av sykepleiestudenter i praksis, komplementær og alternativ medisin (KAM), internasjonalisering hjemme gjennom "Collaborative Online International Learning" (COIL), veiledning i veiledningspedagogikk og veiledning på bachelor- og masteroppgaver.
Emneansvarlig for SYKS250, Folkehelse i eit nasjonalt og globalt perspektiv i sykepleieutdanningen på Stord.
Jeg har deltatt i utviklingsprosjekter om: Kontinuitet i behandling i forbindelse med overføring av pasienter mellom nivåer i helsetjenesten/ hjemmerehabilitering, Tverrprofesjonell samarbeidslæring (TPS) i praksis og digitalt støttet TPS, Digitalt støttet praksisoppfølging (PRODOPP) for sykepleiestudenter og Collaborate International Online Learning (COIL), som er et prosjekt med internasjonalisering hjemme.
Podcast: Faglig forsvarlig sykepleie og Birøkt på Vestlandet
Forskar på
Jeg forsker på Tverrprofesjonell samarbeidslæring (TPS), relasjonskompetanse i helsefagene, Collabotrative Online International Learning (COIL) og internasjonalisering i studieplaner.
Jeg er medlem i forskergruppene Utdanningsforskning inne helse- og sosialfag profesjoner og Samhandling for bedre folkehelse
- FHS8201, Rettleiingspedagogikk med fokus på individnivå, Høst 2024
- FHS8202, Rettleiingspedagogikk med fokus på individ- og gruppenivå, Høst 2024
- FHS8202, Rettleiingspedagogikk med fokus på individ- og gruppenivå, Vår 2025
- MKS590, Masteroppgåve, Vår 2025
- MKS590, Masteroppgåve, Høst 2024
- SYKB300, Sjukepleie ved komplekse og samansette pasienttilstandar og sjukdomsbilete i kommunehelsetenesta, Høst 2024
- SYKS120P, Praksisstudie, Grunnleggande sjukepleie, Vår 2025
- SYKS250, Folkehelse i eit nasjonalt og globalt perspektiv, Høst 2024, emneansvarlig
- SYKS250, Folkehelse i eit nasjonalt og globalt perspektiv, Vår 2025, emneansvarlig
- SYKS390, Bacheloroppgåve, Høst 2024
- SYKS390, Bacheloroppgåve, Vår 2025