Arbeids- og kompetanseområde
Biologididaktikk
Utdanning for bærekraftig utvikling
Marinbiologi og marin naturforvaltning
Biologisk mangfold
Økologi
Zoologi
Underviser i
UTE801:
UTE802:
Forskar på
Min forskningsinteresser er forankret i utforskende feltarbeid, stedsbasert læring og undervisning for bærekraftig utvikling
Forskargrupper
Science, Arts and Argumentation for future-making Education (SAAFE)
- MGBNA101, Naturfag 1, emne 1 - Innføring i biologi for grunnskulen, 24/25, emneansvarlig
- MGBNA401, Naturfag 2, emne 2 - Fordjuping i biologi for grunnskulen, 24/25
- MGUNA102, Naturfag 1, emne 1 - Innføring i biologi for grunnskulen, 24/25
- MGUNA402, Naturfag 2, emne 2 - Fordjuping i biologi for grunnskulen, 24/25
- MGUNA501, Naturfag 3, emne 1 - Naturfagleg fordjuping, 24/25
- MGUNA550, Naturfag 3, emne 4 - Masteroppgåve, 24/25
- NAB801, Naturfag 1, emne 1 - Den levande naturen 1, 24/25
- UTE801, Didaktiske praksisar ute for skaparglede, engasjement og utforskertrang , 24/25
- UTE802, Profesjonsfellesskapet for praktisk og estetisk virksomhet i skolen , 24/25
Publikasjonar
-
A framework for group discourse analysis and its application on ibse activities in teachers education
-
Utforskende feltarbeid: Fra å erfare utforskende læring til å reflektere over utforskende undervisning i skolen
-
Diversity, habitat endemicity and trophic ecology of the fauna of Loki’s Castle vent field on the Arctic Mid-Ocean Ridge
-
Utforskende feltarbeid: Fra å erfare utforskende læring til å reflektere over utforskende undervisning i skolen
-
Inquiry-Based Fieldwork - From experiences in student role to reflections on teacher role
Laster...