Arbeids- og kompetanseområde
Underviser i- GLU 1-7, Matematikk 1
- GLU 1-7, Matematikk 2
- BLU, STM - Språk, Tekst og Matematikk
- MDIP502B Matematikk som allmenndannende fag
- MDIP503 Didaktiske praksiser
- MDIP550 Masteroppgave i Didaktiske praksiser
- MGBMA550 Matematikk 3, emne 4 - Masteroppgave
- DKB801 Digital kompetanse i barnehagen
Forskar på
- Barns matematikk
- Barnehagelærerstudenter, lek og matematikk
- Bruk av brettspill og digitale spill for å fremme matematisk forståelse
- Argumentasjon, ICT og modellering i et flerkulturell klasserom
- Matematikklæring: lærerutdanner - lærerstudent - elev
- Semiotisk mediation, multimodalitet
Forskargrupper
- Matematikkdidaktikk i et kritisk perspektiv
- Barnehagen som (ut)danningsarena – barns, studenters og læreres aktivitet
- BARNkunne
- Barns matematikk
- DKB801, Digital kompetanse i barnehagen, 24/25
- MDIP550G, Masteroppgåve - Matematikk/Naturfag, 24/25
- MGBMA101, Matematikk 1, emne 1 - Byrjaropplæring i matematikk, 24/25
- MGBMA301, Matematikk 2, emne 1 - Den utprøvande matematikklærer, 24/25, emneansvarlig
- MGBMA550, Matematikk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 24/25
- MGUMA550, Matematikk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 24/25
- STM101, Språk, tekst og matematikk, 24/25
Publikasjonar
-
Å planlegge aktiviteter med kodeleker
-
Profesjonsfaglig digital kompetanse med matematikk i barnehagen
-
Lærerutdannernes arbeid med temaet lek i Språk, tekst og matematikk
-
Utvikling av tverrfaglighet gjennom arbeid med samskapende undervisningsverksted i Språk, tekst og matematikk
-
LekForsk: Workshop methodology in teaching of the subject "Language,text and mathematics"
Laster...