Arbeids- og kompetanseområde
Sosialantropolog med interesse for hvordan digital teknologi påvirker lesing, skriving, lek og læring i og utenfor skolen.
Underviser i
- Grunnskolelærerutdanning, syklus 1 og 2
Forskar på
- Digital teknologi i utdanning og i samfunnet
- VR-teknologi
- Programmering i samfunnsfag
Forskargrupper
- Mangfold og integrering
- Comparative perspectives in education in Southern Africa and Northern Europe
- MGBSA101, Samfunnsfag 1, emne 1 - Innføring i samfunnsfag 1 , 24/25, emneansvarlig
- MGBSA301, Samfunnsfag 2, emne 1 - Fordjuping i samfunnsfag 1, 24/25
- MGUSA131, Samfunnsfag 1, emne 1 - Innføring i samfunnsfag 1, 24/25
- MGUSA501, Samfunnsfag 3, emne 1 - Samfunnsfagleg forsking og litteratur, 24/25
- MGUSA502, Samfunnsfag 3, emne 2 - Samfunn, utdanning og læring, 24/25
- MGUSA503, Samfunnsfag 3, emne 3 - Forskingsmetodar og kjeldekritikk, 24/25
- MGUSA550, Samfunnsfag 3, emne 4 - Masteroppgåve, 24/25
Publikasjonar
-
Med egne øyne: Konspirasjonsforestillinger i og utenfor klasserommet
-
Aktør digitalt [læreverk i samfunnsfag for ungdomstrinnet]. URL: https://aktoer.fagbokforlaget.no/.
-
Fragile Avatars: Playful Betrayal in Children’s Online Hacking Practices
-
Crafting Future Selves: Time-Tricking and the Limits of Temporal Play in Children’s Online Filmmaking
-
Miku's mask: fictional encounters in children's costume play