Stipendiat

Espen Søreide Dyngeland

Arbeids- og kompetanseområde

Jeg er utdannet lærer med master i kroppsøving. Mitt doktorgradsprosjekt består av fenomenologisk-inspirerte analyser av kroppslige fenomener, med mål om å synliggjøre kroppslighet i utdanningskontekster.

Tidligere arbeidet i PioneerED og Senter for Fysisk Aktiv Læring (SEFAL).

 

Publikasjonar

  • Empowering Youth: Transformative Education for Inclusion in Norway

    Dyngeland, Espen Søreide, bruvik, kenneth (2024)
  • Facilitating agency in Norwegian pupils struggling to stay in school—An alternative approach to emancipatory education

    Tokheim, Ivan, Jobst, Solvejg, Dyngeland, Espen Søreide, Kråkenes, Maria Sundfør, Skrobanek, Jan (2024)
  • Kroppslig læring i kroppsøving: En fenomenologisk inspirert operasjonalisering

    (2023)
  • Positiv diskriminering i en skole for alle

    Dyngeland, Espen Søreide, Tokheim, Ivan, Kråkenes, Maria Sundfør, Jobst, Solvejg, Skrobanek, Jan (2023)
  • Senter for fysisk aktiv læring: Sluttrapport 2018-2023

    Mandelid, Mathias Brekke, Dyngeland, Espen Søreide, Stokke, Rasmus, Wergeland, Tom Christian, Sandal, Marion Østenstad, Stein, Hege, Eriksen, Pernille Buschmann, Teslo, Ståle Bye, Riddervold, Sofie, Ottesen, Claus Løgstrup, Chalkley, Anna, Daly-Smith, Andy, Singh, Amika, Jenssen, Eirik S., Engelsen, Knut Steinar, Anderssen, Sigmund Alfred, Lerum, Øystein, Klafstad, Henning, Ølmheim, Jan Erik, Moi, Anna Lange, Rui, Ingrid, Hermansen, Marie, Tjomsland, Hege Eikeland, Trautner, Nikolaj, Resaland, Geir Kåre (2023)
Vis alle