Epost:
Send epost
Bergen
KRONSTAD, A303
Arbeids- og kompetanseområde
Forsking, undervisning og formidling i skjeringspunkt mellom KRLE-faget, grunnskulen, digital teknologi, politikk og religion.
Underviser i
KRLE (religionsdidaktikk, kristendomskunnskap, vitskapsteori og metode) og Pedagogikk og elevkunnskap i grunnskulelærarutdanning (RLE-modulen).
Forskar på
- Bruk av digital teknologi som VR og 3D-printing til å utvikle KRLE-undervisning på ulike trinn.
- Religion and worldview literacy som mål og ramme for KRLE-faget
- Religionsdidaktikken sin politiske dimensjon
Forskargrupper
Barn med stort læringspotensial
- HSPED802, Fagdidaktisk fordjuping i høgskulepedagogikk, 24/25
- MDIP503, Didaktiske praksisar, 24/25
- MGBKR201A, KRLE 1, emne 2 - Etikk, filosofi og fagdidaktikk, 24/25, emneansvarlig
- MGUKR131, KRLE 1 - Kristendom, religion, livssyn og etikk, 24/25
- MGUKR201A, KRLE 1, emne 2 - Etikk, filosofi og fagdidaktikk, 24/25, emneansvarlig
- MGUKR550, KRLE 3, emne 4 - Masteroppgåve, 24/25
- SPES801, Spesialpedagogikk og inkluderande praksis, 24/25
Publikasjonar
-
Religion og livssyn som begreper i LK20: Utforsking som strategi for å åpne begrepene
-
Religion Education in Politics: Analysis of Ideas in Parliamentary Debates in Norway
-
Mangfoldskompetanse eller livsfilosofi? Ulike formål med religionsfag i Skandinavia
-
Den tusenårige tråden bakover - Ideer om kristendom, nasjonal identitet og fagets formål i to stortingsdebatter om religionsfaget i Norge - del 2
-
Den tusenårige tråden bakover - Ideer om kristendom, nasjonal identitet og fagets formål i to stortingsdebatter om religionfaget i Norge - del 1
Laster...