Arbeids- og kompetanseområde
Underviser i- Theatre-in-Education (TIE)/Applied theatre
- Fra tekst til teater
- Prosessdrama
Forskar på
- En undersøkelse av dramapedagogikkens grenser: drama, demens og verdighet:
- "Tenk hvis" om å tre inn i en annens sko som forskningsmetode.
- Å gå i møte med den andre. En undersøkelse av ritualets betydning i møte med mennesker som lever med demens.
-
En undersøkelse av TIU-sjangeren som en mulig interaktiv teaterform I møte med mennesker som lever med demens gjennom utvikling og turné av forestillingen Jenta på loftet/The girl in the attic (2017/2018/2019) premiere på en TIU-teaterfestival I Budapest mars 2017). Fremført 40 ganger.
- BACH301, Bacheloroppgåve, 24/25
- DRA300, Danning og akademisk handverk, 24/25
- DRA301A, Inn i drama, 24/25
- DRA303A, Dramapedagogikk, 24/25
- DRA304, Teaterhistorie og teaterproduksjon, 24/25
- DRA310, Litteratur, lesing og formidling, 24/25
- DRA311, Regi: Eige prosjekt på ein valgt samfunnsarena, 24/25
- DRA312, Bacheloroppgåve, vitskapsteori og forskingsmetode, 24/25
- KIP301, Kulturforståing og interkulturell pedagogikk, 24/25
- MKUF501B, Dramapedagogikk, 24/25
- MKUF502B, Anvendt teater, 24/25
- MKUF503, Estetikk og kreativitet , 24/25
- MKUF504, Vitskapsteori og metode, 24/25
- MKUF505, Prosjektskisse og forskingskontekst, 24/25
- MKUF550, Masteroppgåve, 24/25
- PDR100, Prosessdrama, 24/25