Arbeids- og kompetanseområde
Førsteamanuensis i matematikkdidaktikk.
Matematikk på lærerutdanningen
Forskningsinteresser er bl.a. knyttet til kritisk matematikkdidaktikk, og hvordan komplekse og samfunnsaktuelle problemstillinger kan knyttes til matematikkundervisning for å fremme et kritisk medborgerskap. Forsker også på programmering i skolen, elevers etiske refleksjoner og demokratiske danning. Videre er argumentasjon og kritisk matematikkdidaktikk i flerspråklige klasserom, knytt til emner som matematisk modellering og IKT av forskningsinteresse.
Kritisk demokratisk danning
LATACME
Publikasjonar
-
Discourse structures when modelling a dream bag of candies
-
The development of narratives related to a graph during a mathematics lesson
-
Ethical awareness, critical thinking and empowerment in mathematics education for critical citizenship: How can mathematics education play a role in facilitating critical thinking, ethical awareness, and empowering students in projects about critical citizenship
-
Matematikkfaget, etisk bevissthet og myndiggjøring av elever som kritiske borgere
-
Matematikkfaget, etisk bevissthet og myndiggjøring av elever som kritiske samfunnsborgere