Arbeids- og kompetanseområde
Førsteamanuensis i matematikkdidaktikk.
Underviser i
Matematikk på lærerutdanningen
Forskar på
Forskningsinteresser er bl.a. knyttet til kritisk matematikkdidaktikk, og hvordan komplekse og samfunnsaktuelle problemstillinger kan knyttes til matematikkundervisning for å fremme et kritisk medborgerskap. Forsker også på programmering i skolen, elevers etiske refleksjoner og demokratiske danning. Videre er argumentasjon og kritisk matematikkdidaktikk i flerspråklige klasserom, knytt til emner som matematisk modellering og IKT av forskningsinteresse.
Forskargrupper
Kritisk demokratisk danning
LATACME
- MDIP501G, Matematikk- og naturfagdidaktikk i praksisfeltet, 24/25, emneansvarlig
- MDIP502G, Matematikk og naturfag som allmenndannande fag, 24/25, emneansvarlig
- MGBBNM550, Begynnaropplæring i norsk og matematikk 4 - Masteroppgåve, 24/25
- MGBMA502, Matematikk 3, emne 2 - Vitskapsteori og metode, 24/25
- MGBMA550, Matematikk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 24/25
- MGUMA502, Matematikk 3, emne 2 - Vitskapsteori og metode, 24/25
- MGUMA550, Matematikk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 24/25
- MPUV505, Utdanningsforsking i praksis, 24/25
- PHD908, Kritisk matematikkdidaktikk: undervisning og forsking, 24/25
Publikasjonar
-
Slik bruker jeg KI - kunstig intelligens i min stilling!
-
KI - kunstig intilligens ... fra ståsted som forsker og lærerutdanner i mateatmikk
-
Myr er våt, stygg, og brun! Eller?
-
Åpne opp for kreativ problemløsing!
-
"Problem Posing" – Hvordan kan vi få elever til å formulere egne problemløsningsoppgaver?
Laster...