Arbeids- og kompetanseområde
Jeg er interessert i hvordan studenter lærer og hva som skal til for at de forstår og utvikler egen kompetanse. I tillegg er jeg opptatt av hvordan studenter og ergoterapeuter resonnerer klinisk og hvordan studenter utvikler seg til å bli gode ergoterapeuter. For å kunne gi god og oppdatert ergoterapi, er kunnskapsbasert praksis et viktig område. Innenfor dette området arbeider jeg nå med min doktorgrad, som handler om utvikling av en mobilapplikasjon, EBPsteps, for å støtte studenter i å arbeide kunnskapsbasert.
Underviser i
- Bachelor i ergoterapi
- Master i kunnskapsbasert praksis
Forskar på
- Kunnskapsbasert praksis
- Pedagogikk
- Brukertesting av mobil applikasjoner
- Læring blant ergoterapistudenter
Forskargrupper
- ERG100, Aktivitet som menneskeleg behov, Høst 2024
- ERG130, Aktivitetsvitskap , Vår 2025
- ERG140, Omgjevnader og deira betyding for aktivitet og inkludering , Vår 2025
- ERG300, Kunnskapsutvikling i ergoterapi , Høst 2024, emneansvarlig
- ERG390, Bacheloroppgåve, Vår 2025, emneansvarlig
- ERGP1, Ergoterapeutisk yrkesutøving, Vår 2025
- ERGP2, Ergoterapiprosessen og klinisk resonnering - praksis, Vår 2025
- ERGP3, Sjølvstendig yrkesutøving under rettleiing, praksis, Høst 2024, emneansvarlig
- MAKP610, Masteroppgåve, Vår 2025
- MAKP610, Masteroppgåve, Høst 2024
Publikasjonar
-
Usability Methods and Attributes Reported in Usability Studies of Mobile Apps for Health Care Education: Scoping Review
-
Læringsmiljøstudien ved ergoterapeututdanningene 2017-2020: oppsummering av foreløpige resultater
-
Experiences with using a mobile application for learning evidence-based practice in health and social care education: An interpretive descriptive study
-
Fagprosedyre: Motorisk usikkerhet hos barn - ergoterapi og fysioterapi i kommunehelsetjenesten
-
Klinisk resonnering beskrevet av ergoterapeuter som arbeider på sykehus: en metasyntese