Førsteamanuensis

Susanne Grødem Johnson

Arbeids- og kompetanseområde

Jeg er interessert i hvordan studenter lærer og hva som skal til for at de forstår og utvikler egen kompetanse. I denne sammenheng er jeg også opptatt av hvordan studenter og ergoterapeuter resonnerer klinisk og hvordan studenter utvikler seg til å bli dyktige ergoterapeuter. For å kunne gi god og oppdatert ergoterapi, er kunnskapsbasert praksis et viktig område. Derfor har jeg i min doktorgrad arbeidet innenfor dette feltet, hvor jeg fokuserte på hvordan studenter kan benytte en mobilapp, EBPsteps, for å lære seg å arbeide kunnskapsbasert.


Underviser i

  • Bachelor i ergoterapi
  • Master i kunnskapsbasert praksis 


Forskar på

  • Pedagogikk og læring 
  • Kunnskapsbasert praksis
  • Brukertesting av en mobilapp
  • Læring blant ergoterapistudenter
Underviser i
  • ERG100, Aktivitet som menneskeleg behov, Høst 2024
  • ERG130, Aktivitetsvitskap , Vår 2025
  • ERG140, Omgjevnader og deira betyding for aktivitet og inkludering , Vår 2025
  • ERG300, Kunnskapsutvikling i ergoterapi , Vår 2025
  • ERG300, Kunnskapsutvikling i ergoterapi , Høst 2024, emneansvarlig
  • ERG390, Bacheloroppgåve, Vår 2025, emneansvarlig
  • ERGP1, Ergoterapeutisk yrkesutøving, Vår 2025
  • ERGP2, Ergoterapiprosessen og klinisk resonnering - praksis, Vår 2025
  • ERGP3, Sjølvstendig yrkesutøving under rettleiing, praksis, Høst 2024, emneansvarlig
  • MAKP610, Masteroppgåve, Vår 2025
  • MAKP610, Masteroppgåve, Høst 2024
Forskargrupper

Publikasjonar