Arbeids- og kompetanseområde

Matematikkdidaktikk



Underviser i
  • Matematikkdidaktikk i barnehageutdanningen
  • Matematikkdidaktikk i grunnskolelærerutdanningen
  • Master
  • Etter-og videreutdanningskurs

Forskar på
  • Matematiske samtaler
  • Regnefortellinger
  • Begynneropplæring
  • Matematikkvansker

Forskargrupper
Underviser i
  • MGBBNM550, Begynnaropplæring i norsk og matematikk 4 - Masteroppgåve, 24/25, emneansvarlig
  • MGBMA101, Matematikk 1, emne 1 - Byrjaropplæring i matematikk, 24/25
  • MGBMA201, Matematikk 1, emne 2 - Den utforskande matematikklærar - med fokus på mellomtrinnet, 24/25
  • MGBMA501, Matematikk 3, emne 1 - Matematikkdidaktikk i praksisfeltet, 24/25
  • MGUMA501, Matematikk 3, emne 1 - Matematikkdidaktikk i praksisfeltet, 24/25

Publikasjonar

  • Barnehageansatte som griper spontane øyeblikk, kan bidra til å styrke barns kompetanse i språk og matte

    Marit Semundseth, Trude Fosse, Sander Johann Glein Tørstad (2024)
  • The influence of promts on children's number stories

    Trude Fosse, Tamsin Jillian Meaney (2024)
  • Young students’ representations of mathematics in posing problems about fairness

    Trude Fosse, Tamsin Jillian Meaney (2024)
  • Children’s mathematical literacy as education for sustainable development

    Trude Fosse, Tamsin Jillian Meaney (2024)
  • Literacy in a world-centred education in science and mathematics -an explorative case study on a school project on textiles

    Kjellrun Hiis Hauge, Helen Hasselöw, Trude Fosse, Inger Elin Lilland (2024)
Vis alle
Laster...