Retningslinjer for godkjenning av årskurs i grunnskolelærerutdanningene 1-7 og 5-10 ved HVL

Grunnskolelærerutdanningene 1-7 ved HVL

Godkjenning av 30sp som undervisningsfag og skolerelevante fag i 5. semester

• Forutsetningen er at faget inneholder praksis. Dersom studenten i forbindelse med godkjenningen vil mangle praksisdager, må disse avlegges i forbindelse med ordinær praksisundervisning som er lagt til dette semesteret. HVL legger til rette for dette så langt som det er praktisk mulig.

Grunnskolelærerutdanningene 5-10 ved HVL

Godkjenning av 30sp som undervisningsfag og skolerelevante fag i 5. semester

• Studenter i grunnskolelærerutdanningene kan i 5. semester etter søknad få godkjent undervisningsfag med fagdidaktikk og skolerelevante fag med et omfang av 30 studiepoeng.

Godkjenning av 60sp som fag 2

• Studenter i grunnskolelærerutdanningen for 5. - 10. trinn kan etter søknad få godkjent 60sp fag 2 i studiemodellen.
  • Vilkår for at faget kan godkjennes
    • er trinnrettet og inneholder fagdidaktikk
    • har minimum 15 dager trinnrettet, veiledet og vurdert grunnskolepraksis. Inntil 5 av disse dagene kan være praksis avlagt i videregående skole. HVL legger ikke til rette for denne praksisen.
    • må gjennomføre 15 dager praksis i forbindelse med ordinær praksisundervisning som er lagt til dette studieåret. HVL legger til rette for dette så langt som det er praktisk mulig.