Hopp til innhald

SA6-410 Politikk, styring og endring i utdanningssektoren

Emneplan for studieåret 2017/2018

Innhald og oppbygging

 

 

Emnet skal gje studentane kunnskap om bakgrunnen for og utforminga av utdanningspolitikken og kunnskap om det norske utdanningssystemet som iverksettingsorgan for utdanningspolitikk. Emnet tek opp teoriar om styring, utforming og iverksetjing av offentleg politikk og politikkutforming i fleirnivåsystem, og korleis dette dannar ein kontekst for leiarar og leiarskap i utdanningsorganisasjonar. Søkjelyset blir retta mot aktuelle utdanningspolitiske spørsmål i barnehage, grunnutdanning og høgare utdanning. Eit institusjonelt perspektiv blir brukt for å analysere endring, omstilling og reformer i offentleg sektor spesielt og utdanningssektoren generelt. Stortingsmeldingar og offentlege utgreiingar er sentrale kjelder.

Læringsutbytte

 

 

Etter avslutta emne skal studenten:

 

ha kunnskap om offentleg politikk, korleis den blir utforma og sett i verk, og kunne bruke denne kunnskapen for å analysere offentleg politikk generelt og utdanningspolitiske spørsmål spesielt

kunnskap om organisasjonar og offentleg forvaltning som institusjonar og kunne bruke relevante teoriar og omgrep for å analysere endring, omstilling og reformer i offentleg sektor generelt og i utdanningssektoren spesielt

ha avansert kunnskap om reformer og ulike styringsideologiar og kunne bruke denne kunnskapen for å analysere sentrale utviklingstrekk i utdanningssektoren og drøfte korleis dette påverkar konteksten for leiing og profesjonsutøving i sektoren

med utgangspunkt i ovannemnde kunnskapar og ferdigheiter skal studentane ha generell kompetanse i å analysere konteksten for leiing og profesjonsutøving i offentleg forvaltning generelt og leiing og profesjonsutøving i utdanningssektoren spesielt

Krav til forkunnskapar

 

 

Sjå generelle opptakskrav i studieplanen.

Undervisnings- og læringsformer

 

 

Forelesingar, gruppearbeid og caseoppgåver. Individuell rettleiing i utarbeiding av eksamensoppgåve.

Obligatorisk læringsaktivitet

 

 

Arbeidskrav nr. 5: fem læringsnotat: fire korte notat (800-1200 ord) utarbeidde mellom samlingane og ein litt større tekst der studenten drøftar eigen læringsprosess (2000- 3000 ord).

 

Det blir gitt nærare informasjon om innhald i arbeidskrava. Sjå studieplanen for meir informasjon om korleis arbeidskrava er bygd opp gjennom heile utdanninga.

Vurderingsform

 

 

ME Mappe som inneheld eitt arbeid

 

Oppgåve om utdanningspolitiske spørsmål og/eller utfordringar der studenten nyttar relevante teoriar og omgrep frå emnet. Oppgåva skal løysast individuelt eller i gruppe på 2 ¿ 3 studentar (6000-7000 ord). Omfanget blir utvida dersom oppgåva er eit gruppearbeid.

 

Bokstavkarakter. Vurdering ut frå gitte kriterium.

 

Ved stryk eller forsøk på forbetring av karakter kan omarbeidd oppgåve/notat bli levert inn.