BØA101 Bitcoin, blokkjedeteknologi og den digitale økonomien
Emneplan for studieåret 2018/2019
Innhald og oppbygging
Emnet gjev ei grunnleggjande innføring i Bitcoin, den underliggjande blokk-kjedeteknologien og kryptovalutaen sin plass i det nasjonale og internasjonale pengesystemet. Bitcoin har opna for nye mulegheiter i den digitale økonomien og emnet gjev og studentane ei forståing av koplinga mellom teknologi, økonomi og samfunnsvitskap. Bitcoin, og andre kryptovalutaer, må forståast i lys av alle desse områda.
Det er ingen krav til førehandskunnskapar innan teknologi og økonomi for å kunne ta dette emnet, og det vil passa både til teknologar med interesse for kryptovalutaer som betalings- og spekulasjonsobjekt og for økonomar med interesse for blokk-kjedeteknologi.
Studentane skal etter å ha gjennomført kurset forstå korleis Bitcoin er oppbygd og verkar. Emnet kan også fungera som ein inngang til vidare studiar av denne typen digital valuta og økonomi ved andre lærestader.
- Introduksjon til kryptovalutaer med vekt på Bitcoin
- pengehistorikk
- utvikling av digitale betalingssystem, før og etter Bitcoin
- Karakteristiske trekk ved desentrale og sentrale IT-løysingar
- Bitcoin sin konsensus-modell (Nakamoto-konsensus)
- Blokk-kjedeteknologien
- Bruk av Bitcoin og andre kryptovalutaer
- Regulering av Bitcoin og kryptovalutaer
- Anonymitet, pseudonymitet og personvern
- Bitcoin som plattform
- Alternative kryptovalutaer («altcoins») og universet av kryptovalutaer
- Bitcoin, blokk-kjede og framtidig bruk og utvikling
- Blokk-kjedeteknologi som grunnlag for e-pengar
- E-pengar og kryptovalutaer
- Bitcoin som betalingsmiddel
- Bitcoin og pengepolitisk styring
- Bitcoin som spekulasjonsobjekt
Læringsutbytte
Kunnskapar
Studenten skal:
- Forstå utviklinga av pengar i historisk perspektiv
- Forstå bakgrunnen for Bitcoin, og Bitcoin som klassisk eksempel på innovasjon
- Forstå korleis Bitcoin fungerer og kva som gir denne kryptovalutaen verdi
- Forstå samspelet mellom teknologi, økonomi og samfunnsmessige forhold
- Forstå potensialet teknologien har som plattform for nye tenester
- Vera i stand til å gi råd til andre om bruk av Bitcoin og andre kryptovaluta og forklara korleis dei fungerer
- Vita kva e-pengar er
- Kjenna til argumenta for og mot ein overgang til eit kontantlaust samfunn
- Forstå korleis blokkjedeteknologien kan nyttast til å produsera e-pengar
- Forstå korleis kryptovalutaer, spesielt Bitcoin, kan nyttast som betalingsmiddel ved sida av andre, eller i staden for, e-pengar og kontantar
- Forstå kvifor kryptovalutaer, spesielt Bitcoin, kan nyttast som spekulasjonsobjekt
- Forstå kva ei finansiell boble er
- Kunne vurdera om Bitcoin har vore eller er eit døme på ei finansiell boble
- Forstå kvifor kryptovalutaer, spesielt Bitcoin, kan nyttast som spekulasjonsobjekt
- Forstå dei pengepolitiske utfordringane knytt til bruk av kryptovalutaer som betalingsmiddel.
Ferdigheiter
Studenten skal
- Kunna bruka Bitcoin og andre kryptovalutaer og forstå korleis ein vekslar mellom dei og mellom kryptovaluta og fiatvaluta
- Kunna bruka ressursar på nettet til å spora Bitcoinbetalingar og følgja utviklinga
- Skilja mellom anonymitet og pseudonymitet og vita kva teknologi som tilbyr det eine eller andre
- Kunna skilja mellom fakta og mytar om Bitcoin og andre kryptovalutaer
Generell kompetanse
Studenten skal
- Kunne følgja samfunnsdebatten knytt til bruk av kryptovalutaer.
- Kunne investera i Bitcoin
Krav til forkunnskapar
Opptakskravet til Bachelor i økonomi og administrasjon.
Tilrådde forkunnskapar
7,5 stp Samfunnsøkonomi makro
Undervisnings- og læringsformer
Førelesingar og øvingar.
Obligatorisk læringsaktivitet
Eitt prosjektarbeid, inklusive presentasjon av dette.
Vurderingsform
4 timar heimeeksamen. Greidd/ikkje greidd.
Hjelpemiddel ved eksamen
Kalkulator
Meir om hjelpemiddel