MASIKT-TEK02 Teknologisk profilemne 2
Emneplan for studieåret 2018/2019
Innhold og oppbygning
Innholdet er rettet mot forholdet mellom læringsteorier og ulike typer digitalt orienterte læringsmiljø. Det blir lagt vekt på læringsteorier relatert til metoder for bruk og utvikling av digitale verktøy i læring. Emnet gir også innføring i innsamling, bearbeiding og rapportering av data. Emnet skal være en del av det teoretiske grunnlaget for temaområdet for masterarbeidet i andre studieår.
Læringsutbytte
Studenten skal:
- Kunnskaper: Ha oversikt over ulike læringsteorier, og kunne relatere disse til utvikling og tilrettelegging av læringsmiljø. Kjenne til metoder for innsamling, bearbeiding og framstilling av data.
- Ferdigheter: Kunne bruke spesielle verktøy for utvikling av interaktive læringsmiljø. Studenten skal kunne vurdere og relatere læringsmiljø til aktuelle læringsteorier. Studenten skal kunne utforme metoder for elektronisk datainnsamling.
- Generell kompetanse: Kunne utvikle interaktive læringsmiljø. Kunne bruke relevante læringsteorier relatert til læringsmiljø. Kunne foreta datainnsamling via elektroniske medier.
Krav til forkunnskaper
Fulgt undervisning og godkjent arbeidskrav i MASIKT-TEK01.
Anbefalte forkunnskaper
MASIKT-DIG
MASIKT-TEK01
Undervisnings- og læringsformer
Arbeidet innebærer forelesinger, samlinger, veiledning, arbeid med nettbaserte ressurser, arbeid med utviklingsverktøy og arbeid med mappeelement. Det blir knyttet praksis til emnet som dekker praksiskravet i fjerde året av grunnskolelærerutdanninga.
Obligatorisk læringsaktivitet
Møte på samlinger. Nærmere presisert i semesterplan.
Vurderingsform
Mappe
Hjelpemidler ved eksamen
Alle skrevne og trykte hjelpemidler
Mer om hjelpemidler