Hopp til innhald

BLU3-1004 Samfunn, religion, livssyn og etikk

Emneplan for studieåret 2018/2019

Innhald og oppbygging

  • Barn, familie og velferdsstaten
  • Ulikskap og mangfald
  • Religion og livssyn
  • Verdigrunnlag, etikk og filosofi
  • Barn med særskilde behov

Kunnskapsområdet vil nytte kompetansen til samfunnsfag, RLE, pedagogikk, norsk, drama og forming.

Læringsutbytte

Ved fullført emne skal studenten ha følgjande læringsutbytte:

Kunnskapar

Studenten

  • har kunnskap om barnehagens særskilte verdigrunnlag og kva dette inneber i eit fleirkulturelt samfunn
  • har kunnskap om samiske barns kulturar og rettar
  • har kunnskap om mangfald og det fleirspråklege
  • har kunnskap om samfunnsutvikling med vekt på velferdsstaten, mangfald, likeverd, likestilling og sosial ulikskap, barn, barndom og familie
  • har kunnskap om barnehage, barndom og familie
  • har kunnskap om barn med nedsett funksjonsevne og barn i vanskelege livssituasjonar
  • har kunnskap om kristen tru og kulturarv, om verdsreligionar, livssyn og filosofi samt etisk grunnlagstenking og områdeetikk
  • har kunnskap om barn sine rettar, internasjonale konvensjonar, lover og forskrifter knytt til arbeid med barn
  • har kunnskap om barn i vanskelege livssituasjonar, herunder kunnskap om vold og seksuelle overgrep mot barn og korleis setje i gang nødvendige tiltak etter gjeldande lovverk

 

Ferdigheiter

Studenten

  • kan grunngje, formidle og praktisere barnehagens samfunnsmandat og verdigrunnlag
  • kan reflektere kritisk over eigne verdiar, holdningar og væremåte
  • kan formidle kulturane sine forteljingar, skikkar og tradisjonar og legge til rette for markering av høgtider og merkedagar i samarbeid med heimen
  • kan leie samtalar med barn om etiske spørsmål og livsspørsmål
  • an stimulere til demokratiforståing ved å utøva demokrati i praksis og fremje deltaking blant barn
  • kan leie, motivere og setje i gang målsetjingsprosessar i ei personalgruppe
  • kan identifisere barn med særskilde behov, mellom anna språkvanskar
  • kan identifisere særskilte behov hos enkeltbarn, herunder identifisere teikn på vold eller seksuelle overgrep. På bakgrunn av faglege vurderingar skal studenten kunne etablere samarbeid med aktuelle tverrfaglege og tverretatlege samarbeidspartar til barnets beste.

 

Generell kompetanse

Studenten

  • kan møte etiske utfordringar i barnehagens daglegliv og reflektere kritisk over etiske spørsmål og grunngje sine handlingsval
  • har tileigna seg eit fagleg og profesjonelt grunnlag for å kunne arbeide tverrfagleg og tverretatleg i barnehagen
  • kan samarbeide med barn, føresette og personale med ulik bakgrunn
  • har evna til å sjå samanhengar mellom individ, grupper og samfunn og relatere desse samanhengane til praksis

Krav til forkunnskapar

Opptak ved barnehagelærarutdanning

Undervisnings- og læringsformer

Forelesing, undervisning og studentaktive læringsformer

Obligatorisk læringsaktivitet

  • Arbeidskrav knytt til praksis
  • Eitt arbeidskrav knytt til RLE-fagleg tema
  • Eitt arbeidskrav knytt til samfunnsfaglege tema
  • Eitt arbeidskrav knytt til spesialpedagogikk

Vurderingsform

Individuell  heimeeksamen,  tid: 3  dagar
Vekting: 40 %

Individuell, skriftleg eksamen, tid: 5 timar
Vekting: 60 %

Karakterskala A-F.

Ved stryk eller forbetring av tekst, kan studenten levere omarebeidd tekst.