PR142 Rettleiing 1 for pedagogar i barnehagen
Emneplan for studieåret 2018/2019
Innhald og oppbygging
- ulike strategiar, teoriar og metodar for rettleiing retta mot kompetanseutvikling som profesjonsutøvar
- kommunikasjon i teori og praksis
- dilemma knytt til etikk, autoritet og makt
- kritisk tenking som danningsideal
- rettleiing i eit didaktisk og organisatorisk perspektiv
- refleksjon og kritisk analyse i rettleiing knytt til eigen rettleiarrolle og rettleiinga sitt innhald
Læringsutbytte
Ved fullført emne skal studenten ha følgjande læringsutbytte:
Kunnskapar
Studenten
- nyare teoretiske tilnærmingar til rettleiingsfeltet
- etiske dilemma og maktforhold i rettleiingssituasjonar
- korleis rettleiing kan nyttast som ein viktig del av lærarrolla og i kompetanseutviklingsarbeid i barnehagen
- korleis dei kan inkludere nyutdanna i eit kritisk reflekterande fellesskap
- ha kunnskap om eit breitt repertoar av tilnærmingar til rettleiingsfeltet
Ferdigheiter
Studenten
- vere i stand til å nytte rettleiing gjennom reflekterande prosessar individuelt og i gruppe
- vere i stand til å planleggje, grunngje, gjennomføre og evaluere rettleiingsarbeid
- meistre kommunikasjon på ulike nivå
Generell kompetanse
Studenten
- kunne analysere og problematisere eigen og andre sin praksis som rettleiar
- kunne bruke kunnskap og røynsle i samhandling og kommunikasjon som bidreg til oppleving av meistring og handleevne
Krav til forkunnskapar
Førskule-/barnehagelærar eller anna treårig pedagogisk høgskuleutdanning med vidareutdanning i barnehagepedagogikk som kvalifiserer for pedagogisk leiarstilling i barnehagen. Du må vere tilsett i ein barnehage.
Undervisnings- og læringsformer
Studiet vektlegg studentaktive læringsformer og studentane må rekne med høg deltakaraktivitet. Bruk og vidareutvikling av dei ressursane som ligg i studentane si yrkeserfaring og kunnskapar er viktige for å skape eit godt læringsmiljø. Studentane vert organiserte i lokale nettverksgrupper som rettleiar kvarandre og drøftar faglege tema. Her inngår skriftlege rapporteringar frå arbeidet som ein viktig læringsstrategi. Studiet rettar seg mot rettleiing på individ- og gruppenivå. Studentane vil få rettleiing og tilbakemelding på eiga rettleiing på heildagssamlingane.
Obligatorisk læringsaktivitet
Obligatorisk deltaking på fellessamlingar
Deltaking i tre samlingar i nettverksgruppene
To fagtekstar (inntil 1200 ord)
Arbeidskrava er obligatoriske arbeid som må vera gjennomført og godkjent før ein framstiller seg til eksamen.
Vurderingsform
Individuell skriftleg heimeeksamen, 14 dagar, knytt til rettleiingspraksis og utvikling av eiga rettleiarrolle. Omfang 2500 ord +/- 10%.
Gradert karakter A-F
Hjelpemiddel ved eksamen
Alle
Meir om hjelpemiddel