VPL5-107 Menneske, funksjon og utvikling
Emneplan for studieåret 2018/2019
Innhald og oppbygging
Emnet gjev kunnskap om mennesket si oppbygging og funksjon, og samspel med omgjevnader. Det er fokus både på det friske og sjuke, og korleis omgjevnader påverkar helse og sosial fungering. Prinsippet om å forebygga helse og sosiale vanskar er sentralt.
Samanhengen mellom aktivitet og livskvalitet vert vektlagt. Emnet inneheld også grunnleggande kompetanse om dagleglivets ferdigheiter, pedagogikk, kommunikasjons- og relasjonskunnskap, og observasjon i miljøarbeid.
Emnet gjev grunnleggande kunnskap om psykologi som grunnlag for profesjonsutøving, og innføring i psykisk helse. Deler av undervisninga vert gjeve saman med barnevern og sosialt arbeid. Studentane vil arbeide tverrfagleg med tema innan barn og unges levekår.
Læringsutbytte
Kunnskap:
- har kunnskap om og kan gjere greie for ulike tilstandar av psykisk utviklingshemming
- har kunnskap ulike tilhøve som fremjar og hemmar god livskvalitet for personar med nedsett funksjonsevne.
- kunnskap om aktivitetar i dagleglivet (ADL) og korleis gje indivdiuelt tilpassa hjelp.
- kunnskap om tiltak som fremjar deltaking, trivsel og helse, på dagleglivets områder
- har kunnskap om pedagogikk og profesjonell kommunikasjon og relasjonskompetanse
- har kunnskap om, og kan gjere greie for kroppen sin oppbygging og funksjon
- ha kunnskap om, og kan identifisere dei vanlegaste sjukdomane innan somatikk og psykiatri
Ferdigheiter:
- kan anvende relevant fagleg kunnskap frå sentrale tema i emnet slik som observasjon, kartlegging, vurdering og leggja til rette tiltak og aktivitet for tenestemottakar
- kan beherske legemiddeladministrasjon og legemiddelrekning.
- Kan anvende fagleg kunnskap og reflektere over eigne ferdigheiter innan kommunikasjon og relasjon
Generell kompetanse
- Kan formidle sentralt fagstoff innan miljøarbeid, anatomi, fysiologi og sjukdomslære
Krav til forkunnskapar
Studenten må ha opparbeidd seg eksamensrett i emnet Vernepleieprofesjonen i hjelpeapparatet
Tilrådde forkunnskapar
Ingen
Undervisnings- og læringsformer
Det vert nytta ulike undervisings- og læringsformer: seminar, gruppearbeid, førelesingar, praktiske øvingar, munnleg og skriftleg framstilling individuelt og i grupper, sjølvstudium og ferdigheitstrening.
Obligatorisk læringsaktivitet
2 timars skriftleg test i farmakologi.
2 timars skriftleg test i legemiddelrekning. Krav om 100 % rett svar.
Deltaking (obligatorisk) i undervisning, gruppearbeid og ferdighetstrening i:
- Farmakologi og legemiddelrekning
- Kommunikasjon og relasjon
- Kartleggingsverktøy
- Aktivitet
- ADL/observasjon
- TPS
Vurderingsform
6 timars skuleeksamen i anatomi, fysiologi og sjukdomslære. Vekting 50 %
Mappeeksamen individuell. Arbeidsmappa inneheld to oppgåver. Vekting 25 %
4 timar skuleeksamen. Vekting 25 %
Bokstavkarakterar
Dersom kandidaten får karakteren F på mappeeksamen, kan han/ho levere revidert utgåve av same oppgåve ved et nytt eksamensforsøk.Dersom kandidaten får karakteren F ved andre forsøk skal det leverast ei helt ny oppgåve med ny problemstilling.
Hjelpemiddel ved eksamen
Farmakologi: Felleskatalogen
Legemiddelregning: Kalkulator
https://www.hvl.no/student/eksamen/hjelpemiddel-ved-eksamen/