Hopp til innhald

ABLU-YIB Fordjuping yngst i barnehagen

Emneplan for studieåret 2019/2020

Innhald og oppbygging

Innhaldet er strukturert etter følgjande hovudtema:

  • Tilknytingsbaserte barnehagar
  • Samspelsobservasjon og levd observasjon  
  • Toddlarkultur og småbarnspedagogikk
  • Medverknad, demokrati og didaktisk arbeid med dei yngste barna
  • Pedagogisk leiing knytt til barnehagen sitt fysiske rom; arkitektur, interiør, gjenstandar, materiale og konteksten i form av kroppar, tid og rom
  • Rettleiing
  • Læreplan, læringsteori og kunnskapssyn
  • Kritisk refleksjon

Læringsutbytte

Kunnskapar:

Kandidaten skal ha:

  • kunnskap om tilvenning og tilknytingsbaserte barnehagar
  • kunnskap om toddlarkultur og småbarnspedagogikk
  • kunnskap knytt til dei yngste barna si medverknad, demokrati og didaktisk arbeid
  • kunnskap om observasjon og pedagogisk dokumentasjon
  • kunnskap knytt til pedagogisk leiing av barnehagen sitt fysiske rom; arkitektur, interiør, gjenstandar, materiale og konteksten i form av kroppar, tid og rom.
  • kunnskap om rettleiing av medarbeidarar
  • kunnskap om læreplanteori og kunnskapssyn

Dugleikar:

Kandidaten skal:

  • kunne argumentera for tilvenning og tilknytingsbaserte barnehagar
  • kunne fagleg diskutera dei yngste barna sin veremåte og kultur
  • kunne legge til rette for at dei yngste barna skal medverke i barnehagekvardagen
  • kunne om observasjon og pedagogisk dokumentasjon som grunnlag for didaktisk planlegging, refleksjon og endring.
  • kunneleia og rettleia personalet i høve tydinga barnehagen sitt fysiske rom; arkitektur, interiør, gjenstandar, materiale og konteksten i form av kroppar, tid og rom, har for dei yngste barna i barnehagen.
  • kunne gjere reie for eige kunnskapssyn og grunngje det  
  • kunne nytta kritisk refleksjon og kritisk vurdera eigen praksis

Generell kompetanse:

Kandidaten skal:

  • kunne leia pedagogisk arbeid og rettleia sine medarbeidarar
  • kunne utøva profesjonelt skjønn og kritisk reflektera fagleg over praktiske og teoretiske problemstillingar knytt til dei yngste barna i barnehagen.
  • kunne observera og utøva pedagogisk dokumentasjon som grunnlag for didaktisk planlegging, refleksjon og endring.

Krav til forkunnskapar

Bestått alle emna dei to første studieåra, praksis 3. år/5. og 6. semester, og BULL2

Tilrådde forkunnskapar

Bør ha bestått 3. år på ABLU

Undervisnings- og læringsformer

Førelesing, dialog og refleksjon i klasse/grupper, praktisk arbeid, gruppearbeid og framføring av studentarbeid.

Obligatorisk læringsaktivitet

  • 80 % deltaking i undervising og på nettmøter
  • Obligatoriske oppgåver  
  • Førebuing til praksis (gjeld eksamensdel praksis)

Alle studiekrav blir nærare presisert i semesterplanen

Vurderingsform

Vurdering:                Varighet:         Vekt:              Hjelpemiddel:           Karakter:

Heimeoppgåve        1 semester        100/100          Alle                            Gradert: A-F

(fordjuping)

 

Barnehagepraksis       10 dagar           0/100             Alle                           Bestått/ikkje bestått

Hjelpemiddel ved eksamen

Alle

Meir om hjelpemiddel