FK214 Matematikk forkurs, tresemesterordning
Emneplan for studieåret 2019/2020
Innhald og oppbygging
Aritmetikk og algebra
Mengdelære, likningar og ulikskapar
Generell geometri
Trigonometri
Funksjonar
Grenseverdiar og kontinuitet
Derivasjon
Trigonometriske funksjonar
Eksponential- og logaritmefunksjonar
Vektorar
Integrasjon
Differensiallikningar
Talfølgjer og rekker
Læringsutbytte
Med bestått mappe i emnet skal kandidaten ha følgjande samla læringsutbyte definert i form av kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
- Kandidaten har grunnleggjande kunnskap om matematikk som fundament for dagens teknologiske samfunn.
- Kandidaten har kunnskap om matematiske tema som er grunnleggjande for teknologiske fag.
- Kandidaten kjenner til faget sine sentrale metodar og kan definere og forklare dei viktigaste omgrepa i geometri, algebra, funksjonar og differensiallikningar.
- Kandidaten har grunnleggjande kunnskap om bruk av digitale verktøy til utrekningar og visualisering.
Ferdigheiter
- Kandidaten har solide rekneferdigheiter i algebra og det generelle grunnlaget i matematikk til å kunne fortsette på ingeniørutdanning.
- Kandidaten kan løyse problem innanfor hovudområda geometri, algebra og funksjonar.
- Kandidaten kan bruke rekneferdigheiter i matematikk på praktiske problemstillingar og problemstillingar frå fysikk.
- Kandidaten kan uttrykkje seg presist ved bruk av matematisk notasjon.
- Kandidaten kan bruke enkel kalkulator med grafisk display til å utføre utrekningar, løyse likningar og teikne grafar.
Generell kompetanse
- Kandidaten har evne til abstrakt tenking og forståing for korleis logisk og analytisk tankegang blir brukt innan matematikkfaget.
- Kandidaten kan reflektere over mulege bruksområde for dei ulike hovudområda i emnet.
- Kandidaten kan kommunisere med andre om realfaglege problemstillingar ved å nytte matematiske omgrep og storleikar.
Krav til forkunnskapar
Generell studiekompetanse,eller realkompetanse, eller opptakskrav for Y-vegen eller 2-årig fagskule med tekniske fag.
Undervisnings- og læringsformer
Førelesingar og oppgåveløysing individuelt og i gruppe (til saman ca. 170 timar). Prøvar (2 to-timarsprøvar og 1 heildagsprøve).
Obligatorisk læringsaktivitet
Minst 90% frammøte.
Vurderingsform
Mappe: To 2-timars prøvar og ein heildagsprøve (5t)
Hjelpemiddel ved eksamen
Alle skrivne og trykte. Enkel kalkulator.
Meir om hjelpemiddel