ID3-207 Friluftslivspedagogikk
Emneplan for studieåret 2019/2020
Innhald og oppbygging
Emnet er delt inn i tre delar:
- Barn og uteskule
- Friluftslivsvegleiing
- Gruppe og sikkerheit
Barn og uteskule handlar om relasjonar mellom barn og natur, læreplanar i skuleverket og korleis ein integrerer ulike skulefag inn i friluftsliv.
Friluftslivsvegleiing handlar om vegleiarrolla, korleis ein vegleiar planlegg og gjennomfører turar med ulike grupper.
Gruppe og sikkerheit handlar om gruppeprosessar, risikovurdering (HMS) og sikkerheit knytt til vegleiing i naturen.
Emnet nyttar ekskursjonar, praktiske øvingar og praksis med skuleklassar for å kople teori og praksis.
Læringsutbytte
Ved fullført emne skal studenten ha følgjande totale læringsutbytte:
Kunnskapar
Studenten
- har kunnskap om planlegging, gjennomføring og evaluering av aktivitetar i naturen for ulike grupper
- har kunnskap om natumiljøet som arena for uteskule med grunnlag i læreplanverka
- har kunnskap om barns friluftsliv og naturens betydning for barns utvikling og leik
- har kunnskap om pedagogisk teori og didaktiske modellar relatert til friluftsliv
- har kunnskap om gruppedynamikk og helse miljø og sikkeheit (HMS) knytt til vegleiing i friluftsliv
- har kunnskap om skriving av fagtekstar og beherskar gjeldande normer for akademisk arbeid
Ferdigheiter
Studenten
- kan planlegge, gjennomføre og evaluere aktivitetar i naturen for ulike grupper
- kan bruke natumiljøet som arena for uteskule med grunnlag i læreplanverka
- kan redegjøre for barns friluftsliv og naturens betydning for barns utvikling og leik
- kan nytte pedagogisk teori og didaktiske modellar relatert til vegleiing i friluftsliv
- kan redegjøre for gruppedynamikk og helse miljø og sikkehet (HMS) knytt til vegleiinig i friluftsliv
- kan skrive fagtekstar og beherske gjeldande normer for akademisk arbeid
Generell kompetanse
Studenten
- kan planlegge, gjennomføre og reflektere over pedagogisk praksis for ulike grupper i friluftsliv
Krav til forkunnskapar
Fullført 1.år bachelor idrett eller anna relevant utdanning.
Tilrådde forkunnskapar
Vere førebudd på overnatting ute og kunne bere eget utstyr på ekskursjonar.
Undervisnings- og læringsformer
Førelesningar, gruppearbeid og individuelt arbeid. Studentaktive læringsformer som prosjektarbeid og framleggingsoppgåver er sentralt i undervisninga. Fagblogg blir brukt i samband med ekskursjonar.
Ekskursjonar:
- Uteskule i felt, to - tre dagar
- Eigenferd, tre dagar (ansvar B3 studentar)
- Friluftsliv i skogen, to dagar med vegleiar, tre dagar på eigenhand
Obligatorisk læringsaktivitet
- Godkjente ekskursjonar: Planlegging, gjennomføring og evaluering
- Oppmøte til all obligatorisk undervisning
- Fem godkjente fagblogginnlegg
I samband med ekskursjonar må studentar ved HVL vera førebudd på å betale ein eigenandel. Det vert lagt til rette for kompensatorisk arbeidskrav.
Vurderingsform
Individuell mappe. Gradert karakter (A - F). Eksamen er delt i tre mapper der alle tekstane må vere bestått.
Mappa skal innehalde tre faglege tekstar:
- ein tekst i Barn og uteskule
- ein tekst i Friluftslivsvegleiing
- ein tekst i Gruppe og sikkerheit
Ved karakter F (ny eksamen) leverer studenten ny mappe (alle tekstane). Det er anledning til å arbeide vidare med tidlegare leverte tekstar.