Hopp til innhald

ID3-214 Ferdigheitslæring

Emneplan for studieåret 2019/2020

Innhald og oppbygging

Emnet er oppteken av å forstå og gjera greie for korleis utøvarar og elevar i idrett og kroppsøving tileignar seg ferdigheitar og kunnskapar på ulike læringsnivå og i ulike læringskontekstar. Det vert lagt vekt på å utforske spørsmål om læringsprosessar og læringsutbyte frå samfunnsvitskaplege og humanistiske perspektiv. Emnet ser på heilskapen i læringsprosessen til utøvarar og elevar, dvs. vegen deira frå nybegynnar til ekspert, føresetnader for læring i form av taus kunnskap og underliggjande verdisyn og ulike læringslandskap.

Læringsutbytte

Ved fullført emne skal studenten ha følgjande totale læringsutbytte:

Kunnskapar

Studenten

  • har kunnskap om ferdigheitslæring for å vurdere og framkalle kompetanse
  • har kunnskap om den heilskaplege og nøyaktige skildringa av læringsprosessen til utøvarar og elevar, dvs. vegen deira frå nybegynnar til ekspert
  • har kunnskap om teoretiske og praktiske kunnskapsformer og forholdet mellom dei
  • har kunnskap om teoriar og omgrep om ferdigheitslæring frå fagfeltet motorisk kontroll og læring, og kunne bruke denne kunnskapen i praktiske, idrettslege aktivitetar

Ferdigheiter

Studenten

  • kan gjere greie for sentrale kjenneteikn ved gode læringslandskap
  • kan gjere greie for det samansette omgrepet "ferdigheitslæring" frå ulike teoretiske ståstader
  • kan gjere greie for Fair-Play-omgrepet som trenar/lærar

Generell kompetanse

Studenten 

  • kan gjere greie for typiske forskings- og utviklingsarbeid innan ferdigheitslæring
  • kan forstå og uttrykkje skilnaden mellom eigen- og nytteverdiar til ferdigheitslæring og kunne nyttiggjere seg av denne skilnaden i arbeidet som trenar/lærar
  • kan gjere greie for utviklingstrekk kring ferdigheitslæring i kroppsøving og idrett
  • kan sjå eigne samanhengar mellom fleire av punkta ovanfor og utvikla eigne spørsmål og hypotesar om ferdigheitslæring i idrett og kroppsøving

Krav til forkunnskapar

Fullført første år av bachelorgraden Idrett og Kroppsøving, årsstudium idrett eller tilsvarande.

Undervisnings- og læringsformer

Førelesingar, gruppearbeid og individuelt arbeid. Studentaktive læringsformer gjennom gruppearbeid og individuelt fordjupingsarbeid vert vektlagt.

Obligatorisk læringsaktivitet

Fire skriftlege arbeidskrav:

  • kortfatta refleksjonsnotat
  • filosofisk kafé
  • artikkel/essay
  • 1. skriftleg utgreiing. 2. lage praktisk opplegg. 3. refleksjonsnotat

*for studentar som har valt trenarutdanning i fotball vil tre av arbeidskrava vera retta mot fotballfeltet

  • obligatorisk oppmøte i praktiske timar.

Alle arbeidskrava må vera godkjent for å kunne ta eksamen.

Vurderingsform

Ferdigheitslæring: Individuell skriftleg eksamen med graderte karakterar (A-F), der F er ikkje bestått.

Tid: Fem timar.

Hjelpemiddel ved eksamen

Ingen

Meir om hjelpemiddel