M120UND209 Vitskapsteori, metodar og akademisk tekstarbeid
Emneplan for studieåret 2019/2020
Innhald og oppbygging
Vitskapsteori, metodar og akademisk tekstarbeid er eit obligatorisk grunnemne i masterstudiet i undervisningsvitskap. Emnet skal leggje grunnen for den vitskaplege forankringa av studentane sitt eige masterprosjekt, og for at dei seinare kan drive med ulike former for utviklingsarbeid i skole. Studentane skal gjere seg kjende med grunnleggjande vitskapstradisjonar, drøfte relevante retningar innanfor pedagogisk forsking og undersøkje kva følgjer dei får for formulering og gjennomføring av eige forskingsarbeid. I tillegg til å studere og drøfte sentrale vitskapsteoretiske og metodologiske problemstillingar, skal studentane også orientere seg i forsking innanfor sine valde fordjupingsområde.
Emnet består av vitskapsteori, innføring i forskingsmetodar og arbeid med akademisk tekst og korleis desse blir brukt i utdanningsforsking. Sentrale problemstillingar som blir tekne opp, er:
- Vitskaplege paradigme, vitskapelege grunngjevings- og forklaringsmåtar henta frå naturvitskapane, samfunnsvitskapane, humanvitskapane og pedagogisk forsking
- Kvalitative metodar som aksjonsforsking og mikroetnografisk metode
- Kvantitative metodar som standardisert intervju, observasjon og evaluering
- Organisering av ulike forskingsdesign, operasjonalisering av problemstillingar og kvalitetskriterium for forskingsarbeid
- Etiske problemstillingar innanfor utdanningsforsking
- Akademiske teksttradisjonar og tekstformer
Læringsutbytte
Ved fullført studium skal studenten ha følgjande totale læringsutbytte:
Kunnskapar
- sentrale vitskapsteoretiske tema og tradisjonar innanfor humaniora, samfunnsvitskap og pedagogisk forsking
- relevante kvantitative og kvalitative forskingsmetodar
- grunnleggjande etiske problemstillingar innanfor utdanningsforsking
- argumentasjon og retorikk og ulike sjangrar og typar akademisk tekst
- sentrale problemstillingar, forskingstradisjonar og skrivekonvensjonar innanfor valt forskingsfelt
Ferdigheiter
- beskrive grunnleggjande vitskapstradisjonar og diskutere relevante retningar innanfor desse
- drøfte kva følgjer vitskapstradisjon og metodeval får for formulering og gjennomføring av forskingsarbeid
- lese og vurdere vitskapelig litteratur frå sitt forskingsfelt
Generell kompetanse
- velje ut relevant forskingslitteratur i valt forskingsemnet
- gjere greie for ulike typar forskingsdesign med relevans for arbeidet med masteroppgåva
- formulere eigne forskingsspørsmål og problemstillingar, og skrive sin eigen forskingsbaserte tekst
Krav til forkunnskapar
Ingen
Undervisnings- og læringsformer
Undervisninga er lagt til første semesteret av masterstudiet, og går parallelt med emne 1: Lærararbeid.
Undervisninga i emnet skjer i form av forelesingar, litteraturstudium, gruppearbeid, seminar, forskingsøvingar og fagdelt gruppearbeid. Det vert forventa deltaking i undervisninga. Praksisobservasjon er knytt til klasseromsforsking / mikroetnografisk metode.
Obligatorisk læringsaktivitet
I arbeidet med akademisk tekst skal studenten skrive og levere inn fire tekstar på 300 til 500 ord, med vekt på ulike sider av akademisk tekstarbeid: 1) samandrag, 2) argumentasjonsanalyse, 3) situasjonsbeskriving og 4) metode.
Retningsliner for desse oppgåvene blir gitt undervegs.
Desse blir vurderte til godkjend / ikkje godkjend. Ved ikkje godkjende obligatoriske arbeidskrav blir det gitt tilgang til eitt nytt forsøk. Om ein ikkje får godkjend arbeidskrava, vil ein misse retten til å gå opp til eksamen.
Vurderingsform
Individuell skriftleg heimeeksamen, 1 veke.
Oppgåva skal vere på maks 3000 ord der litteraturliste og vedlegg ikkje er inkludert.
Tid for ut- og innlevering av eksamen vert annonsert på Studentweb og digitalt eksamenssystem.
Karakterskala A-F, der F er ikkje greidd.
Hjelpemiddel ved eksamen
Alle
Meir om hjelpemiddel