SA592 Arbeidssosiologi med metode
Emneplan for studieåret 2019/2020
Innhald og oppbygging
Emnet gir innsikt i nokre sentrale delar av arbeidssosiologien, og er ei fordjuping av kunnskap om arbeid som studentane møter tidlegare i studiet. Emnet kan takast som sjølvstendig emne, men er også tenkt som førebuing til emnet «Arbeidslivsretta sosiologi», som for bachelorstudentar følgjer rett etter. Emnet vil presentere og drøfte organisering og styring av moderne arbeidsprosessar, verknaden av digitalisering og andre teknologiske endringar, og kva vilkår arbeidstakarar har til å påverke arbeidskvardagen. Den sosiologiske forståinga av verknadar av klasse- og kjønn i sosiale prosessar, kjem fram i studiet av det moderne arbeidslivet.
Læringsutbytte
Kunnskap
Etter fullført emne skal studenten ha brei kunnskap om:
- analysar av makt og innverknad i det moderne arbeidslivet i sosiologisk perspektiv
- klasse- og kjønnsdimensjonar som kan kome til uttrykk i arbeidslivsrelasjonar
- kva rolle digitalisering og ny teknologi spelar for endringar i arbeidsprosessar og arbeidslivsrelasjonar
- korleis ein kan bruke ulike metodar (særskilt etnografiske) for å opparbeide kunnskap om dagens arbeidsliv, spesielt i samband med deltaking i, og observasjon av arbeidsprosessar
Ferdigheiter
Etter fullført emne skal studenten kunne:
- bruke arbeidssosiologi til å identifisere og diskutere prosessar som endrar arbeidslivet i dag
- reflektere over nytten av ein praksisperiode i arbeidslivet som grunnlag for eit akademisk arbeid, og/ eller som arbeidslivsopplæring.
- bruke metodelitteratur og annan faglitteratur til å utforme eit opplegg for studiet av endring og stabilitet i dagens arbeidsliv
Generell kompetanse
Etter fullført emne skal studenten:
- ha innsikt i omgrep og tilnærmingar frå arbeidssosiologi som grunnlag for å forstå og utvikle arbeidslivet som deltakar, student eller utgreiar.
- kunne formidle relevant og oppdatert kunnskap til å forstå prosessar i moderne arbeids- og organisasjonsliv
- kjenne til bakgrunnen for tenkinga rundt og politikken for innovasjonsprosessar i arbeidslivet
Krav til forkunnskapar
Minimum 50 studiepoeng av dei obligatoriske emna i løpet for bachelorprogrammet i sosiologi.
Tilrådde forkunnskapar
120 studiepoeng i sosiologi og/ eller andre samfunnsvitskaplege/ historiske emne.
Undervisnings- og læringsformer
Førelesingar, seminar, munnlege presentasjonar og sjølvstudium.
Obligatorisk læringsaktivitet
Munnleg framlegg av plan for å orientere seg om, studere eller arbeide ved ein arbeidsplass.
Arbeidskrava må vere gjennomført til fastsette fristar og godkjent før ein kan gå opp til eksamen.
Arbeidskrava er gyldige i tre påfølgande semester.Godkjenning av arbeidskravet: greidd/ ikkje greidd.
Vurderingsform
4 timar skriftleg skuleeksamen, Bokstavkarakter.
Hjelpemiddel ved eksamen
Ingen
Meir om hjelpemiddel