VPL5-107 Menneske, funksjon og utvikling
Emneplan for studieåret 2019/2020
Innhald og oppbygging
Emnet gjev kunnskap om mennesket si oppbygging og funksjon, og samspel med omgjevnader. Det er fokus både på det friske og sjuke, og korleis omgjevnader påverkar helse og sosial fungering. Prinsippet om å forebygga helse og sosiale vanskar er sentralt.
Samanhengen mellom aktivitet og livskvalitet vert vektlagt. Emnet inneheld også grunnleggande kompetanse om dagleglivets ferdigheiter, pedagogikk, kommunikasjons- og relasjonskunnskap, og observasjon i miljøarbeid.
Emnet gjev grunnleggande kunnskap om psykologi som grunnlag for profesjonsutøving, og innføring i psykisk helse. Deler av undervisninga vert gjeve saman med barnevern og sosialt arbeid. Studentane vil arbeide tverrfagleg med tema innan barn og unges levekår.
Læringsutbytte
Felles læringsutbytte for barnevern, sosialt arbeid og vernepleie
Etter gjennomført emne har/kan kandidaten
Kunnskap
- har kunnskap om, og kan gjere greie for generell psykologi, utviklingspsykologi og sosialpsykologi
- har kunnskap om, og kan gjere greie for tverrprofesjonelle bidrag for å sikra barn og unge sine levekår
Felles læringsutbytte for barnevern og vernepleie
Etter gjennomført emne har/kan kandidaten
Kunnskap
- kunnskap om ulike teoriar om læring
- kunnskap om lovgrunnlaget og prosedyrane for spesialpedagogisk hjelp i skulen
- kunnskap om prinsippa til eit relasjonelt pedagogisk perspektiv
- anvende didaktiske prinsipp i pedagogisk læringsarbeid
Studiespesifikke læringsutbytte
Etter gjennomført emne har/kan kandidaten
Kunnskap:
- har kunnskap om og kan gjere greie for ulike tilstandar av psykisk utviklingshemming
- har kunnskap om ulike tilhøve som fremjar og hemmar god livskvalitet for personar med nedsett funksjonsevne.
- har kunnskap om aktivitetar i dagleglivet (ADL) og korleis gje indivdiuelt tilpassa hjelp.
- har kunnskap om tiltak som fremjar deltaking, trivsel og helse, på dagleglivets områder
- har kunnskap om pedagogikk og profesjonell kommunikasjon og relasjonskompetanse
- har kunnskap om, og kan gjere greie for kroppen sin oppbygging og funksjon
- har kunnskap om, og kan identifisere dei vanlegaste sjukdomane innan somatikk og psykiatri
Ferdigheiter:
- kan anvende relevant fagleg kunnskap frå sentrale tema i emnet slik som observasjon, kartlegging, vurdering og leggja til rette tiltak og aktivitet for tenestemottakar
- kan beherske legemiddeladministrasjon og legemiddelrekning.
- Kan anvende fagleg kunnskap og reflektere over eigne ferdigheiter innan kommunikasjon og relasjon
Generell kompetanse
- har innsikt i sentralt fagstoff innan miljøarbeid, anatomi, fysiologi og sjukdomslære
Krav til forkunnskapar
Studenten må ha opparbeidd seg eksamensrett i emnet VPL5-106 Vernepleieprofesjonen i hjelpeapparatet
Tilrådde forkunnskapar
Ingen
Undervisnings- og læringsformer
Det vert nytta ulike undervisings- og læringsformer: seminar, gruppearbeid, førelesingar, praktiske øvingar, munnleg og skriftleg framstilling individuelt og i grupper, sjølvstudium og ferdigheitstrening.
Obligatorisk læringsaktivitet
2 timars skriftleg test i VPL5-102 Farmakologi.
2 timars skriftleg test i VPL5-204 Legemiddelrekning. Krav om 100 % rett svar.
Deltaking i undervisning, gruppearbeid og ferdighetstrening. Minimum 80% deltaking i obligatorisk undervisning i kvart emne:
- Farmakologi og legemiddelrekning
- Kommunikasjon og relasjon
- Kartleggingsverktøy
- Aktivitet
- ADL/observasjon
- TPS
Vurderingsform
Eksamen består av tre deler, alle må vere bestått for at emnet skal vere greidd.
Del 1:
6 timars skuleeksamen i naturvitskaplege emner. Vekting 50 %
Ny eksamen
Går føre seg som ordinær eksamen.
Del 2:
Individuell mappeeksamen. Arbeidsmappa inneheld to oppgåver. Vekting 25 %
Ny eksamen:
Dersom kandidaten får karakteren F på mappeeksamen, kan han/ho levere revidert utgåve av same oppgåve ved eit nytt eksamensforsøk. Dersom kandidaten får karakteren F ved andre forsøk skal det leverast ei helt ny oppgåve med ny problemstilling.
Del 3:
4 timar skuleeksamen. Vekting 25 %
Ny eksamen
Går føre seg som ordinær eksamen.
Vurderingsutrykk: A - F der F er ikkje greidd vurdering
Hjelpemiddel ved eksamen
Farmakologi: felleskatalogen,
Legemiddelregning: kalkulator (type, les linken under)
https://www.hvl.no/student/eksamen/hjelpemiddel-ved-eksamen/
Meir om hjelpemiddel