BLU3-1007 Pedagogisk leiing og språk
Emneplan for studieåret 2019/2020
Innhald og oppbygging
Ein vil i hovudsak konsentrere seg om følgjande fem hovudarbeidsområde:
- Barnehagen som organisasjon
- Pedagogisk leiing og kritisk refleksjon
- Samarbeid
- Språkutvikling og språkstimulering i barnehagen
- Fleirspråkleg barn i barnehagen
Læringsutbytte
Ved fullført emne skal studenten ha følgjande totale læringsutbytte:
Kunnskapar
Studenten
- har kunnskap om relevant forsking og lovverk, ulike teoriar og metodar knytt til leiing generelt og leiarrolla i barnehagen spesielt
- har kunnskap om organisasjonsteori, organisasjonskultur, barnehagen som lærande organisasjon og kan ta denne kunnskapen i bruk i høve eiga leiarrolle
- har kunnskap om samarbeidsprosessar mellom barn, personale, føresette og eksterne aktørar
- har kunnskap om språkstimulering i barnehagens læringskultur
- har kunnskap om korleis barn inngår i språklige samspill i barnehagen
- har innsikt i barns munnleg og skriftleg språk og språkutvikling, og fleirspråkleg utvikling
- har kunnskap om leikens betyding for barns språkutvikling
Ferdigheiter
Studenten
- kan leie og rettleie medarbeidarar med ulik bakgrunn og ulike føresetnadar og reflektere over og utvikle eiga leiarrolle
- kan ta i bruk ulike metodar i utviklings- og endringsprosessar og utvikle gode former for samarbeid
- kan mestre ulike dokumentasjonsformer og kan bruke dokumentasjon som grunnlag for systematisk arbeid og refleksjon
- kan kartlegge, legge til rette for, utvikle og leie stimulerande miljø for språkutvikling og skriftspråkutvikling
- kan reflektere over barns språkutvikling og barnehagelærarens rolle som språkmodell
- kan legge til rette for eit ressursorientert språkmiljø for fleirspråklege barn i barnehagen
Generell kompetanse
Studenten
- har innsikt i tilhøve som legg rammer for leiing av endrings- og utviklingsprosessar og kunne reflektere kritisk
- meistrar kommunikasjon med barn, føresette, personalet og eksterne samarbeidspartnarar
- kan vidareutvikle barnehagen og barnehagelærarrolla, ta sjølvstendige val og sjå barn sin oppvekst i eit samfunn i endring
- kan kritisk vurdere eiga leiarrolle og fagleg didaktisk arbeid knytt til fagområdet i Rammeplanen for barnehage Kommunikasjon, språk og tekst
Krav til forkunnskapar
Gjennomført obligatorisk 150 studiepoeng i barnehagelærarutdanninga
Undervisnings- og læringsformer
Førelesingar, sjølvstudium, gruppearbeid, prosjektarbeid, øvingar
Obligatorisk læringsaktivitet
- Ei munnleg oppgåve knytt til prosjektarbeid
- Ei fagtekst om eiga leiarrolle i barnehagen
- Ei fagtekst om språkstimulering
- Obligatorisk oppmøte
Vurderingsform
Vårsemesteret
Prosjektoppgåve: Prosjektarbeid i gruppe om språkstimulering som skal avsluttast med ein skriftleg rapport Vekting 60% Ved stryk eller forbetring av prosjektoppgåva, kan studenten levere omarbeidd tekst.
Individuell munnleg eksamen Vekting: 40 %
Graderte karakterar (A-F).