BVP5-106 Barn og unges kvardagsliv, oppvekst og utvikling
Emneplan for studieåret 2019/2020
Innhald og oppbygging
Emnet inneheld faga psykologi, pedagogikk, drama og førebyggjande miljøarbeid i ulike kontekstar. Det inngår 2 veker praksis (i grupper) i barnehage i emnet. Studentane skal gjennom observasjon og deltaking få kunnskap om barn sin kvardag i barnehagen. Studentane skal ha kunnskapar som gjer det mogeleg for dei å reflektere over barn si utvikling og læring sett i lys av faga i emnet.
Læringsutbytte
Felles læringsutbytte for barnevern, sosialt arbeid og vernepleie
Kunnskap:
Studenten...
- har kunnskap om, og kan gjere greie for generell psykologi, utviklingspsykologi og sosialpsykologi
- har kunnskap om, og kan gjere greie for tverrprofesjonelle bidrag for å sikra barn og unge sine levekår
Felles læringsutbytte for barnevern og vernepleie
Kunnskap:
Studenten...
- har kunnskap om ulike teoriar om læring
- har kunnskap om lovgrunnlaget og prosedyrane for spesialpedagogisk hjelp i skulen
- har kunnskap om prinsippa til eit relasjonelt pedagogisk perspektiv
- kan anvende didaktiske prinsipp i pedagogisk læringsarbeid
Studiespesifikke læringsutbytte
Kunnskap:
Studenten...
- har kunnskap om folkehelse
- har kunnskap om førebyggjande miljøarbeid og skulen som arena for barnevernet
- har kunnskap om levekår til barn og unge med nedsett funksjonsevne
- har kunnskap om systemteori og korleis systemteoretiske perspektiv vert brukt i arbeid med med barn, unge og deira familiar
- har kunnskap om barn og ungdom i ein norsk migrasjonskontekst og om einslege mindreårige flyktningar sin situasjon
- har kunnskap om dokument i klientarbeid, samt kunne anvende denne i bruk og utforming av dokumenta
Ferdigheiter:
Studenten...
- kan anvende observasjonsmetodar for å forstå samspel mellom barn og samspel mellom barn og vaksne i barnehage og relatere erfaringar frå observasjonspraksis i barnehage til faglege perspektiv
- kan anvende dramafaglege aktivitetar i kontaktetablering og samhandling med barn
Generell kompetanse:
Studenten...
- kan formidle kunnskap om barn og unge si utvikling i eit sosiokulturelt perspektiv
- har innsikt i kva som kan vere barnevernet si rolle i samarbeid med barnehagen
Krav til forkunnskapar
Studenten må ha opparbeidd seg eksamensrett i emnet BVP5-105 Sosialpedagogisk introduksjon.
Tilrådde forkunnskapar
Opptakskravet
Undervisnings- og læringsformer
Seminar, førelesingar, arbeid i grupper, rettleiing, munnleg og skriftleg framstilling individuelt og i grupper, plenumsdiskusjonar, individuelt studium og ulike former for ferdigheitstrening.
Obligatorisk læringsaktivitet
Det er to arbeidskrav i emne:
Del 1:
- Deltaking i 80% av undervisninga i observasjon, dokument i klientarbeid, drama og tverrprofesjonell samarbeidslæring.
- Vurdering av praksis: Praksisen vert vurdert som greidd / ikkje greidd.
Alle arbeidskrav må vere greidd før ein kan framstille seg til eksamen. Arbeidskrava er gyldig dei tre påfølgande semestra.
Del 2:
2 veker praksis.
I praksis vert studenten vurdert på grunnlag av:
1) Krav til nærvær på praksisplassen
Praksisperioden er obligatorisk og fråvær vert berre godteke i samband med dokumentert sjukdom, maksimalt 2 dagar.
2) Normer og reglar i arbeidslivet
Studenten skal vise respekt for normer og reglar i arbeidslivet og opptre i samsvar med desse.
3) Faglege ferdigheiter
- kunne vise fleksibilitet i kommunikasjon og samhandling med barna og dei tilsette på praksisplassen
- kunne arbeide med fokus på barna sine behov og frå barna sitt perspektiv
- vise evne til å observere
- kunne analysere erfaringane sine med hjelp frå dei faglege perspektiva frå undervisninga i emnet
- kunne skilje mellom personlege og faglege verdiar, og utføre arbeidet på ein etisk forsvarleg måte
GODKJENNING Praksisrettleiar tilrår praksis godkjent/ikkje godkjent. Høgskulen vurderer arbeidskrav og avgjer endeleg godkjenning/ikkje godkjenning av praksis. Ved vurdering av praksis nyttast karakteren greidd/ikkje greidd.
Vurderingsform
Eksamen består av to deler. Begge deler må vere bestått for å få emne er bestått.
Del 1: Skriftleg individuell skuleeksamen. Varigheit 4 timar. Vekting 50%
Ny eksamen.
Går føre seg som ordinær eksamen.
Del 2: Mappevurdering. Vekting 50%. Mappa er sett saman av to oppgåver, som studentene får utdelt i løpet av semesteret, der arbeidet er revidert etter tilbakemelding. Den eine mappa er knytt til observasjonspraksis. Studenten får ein time veiledning i klassen til praksioppgåva. Kvar oppgåve skal ha eit omfang på 3000 ord (+/- 10%).
Ny eksamen:
Ved stryk på mappeksamen skal det leverast ei individuelt omarbeida mappeeksamen.
Vurderingsutrykk
A-F, der F er ikkje greidd vurdering.
Hjelpemiddel ved eksamen
Lovlege hjelpemiddel:
skuleeksamen - lovsamling og ordliste
mappeeksamen - alle hjelpemiddel tillatt
Meir om hjelpemiddel