BVP5-206 Praksis og praksisrefleksjon
Emneplan for studieåret 2019/2020
Innhald og oppbygging
Emnet er to-delt, og inneheld 16 veker klientretta praksis og ein studiespesifikk del med etterfølgjande eksamen (refleksjon, teori og studentaktive læringsformer etter praksis). Emnet startar med praksis og vert avslutta med praksisrefleksjon. Studentane har praksisførebuingar i forkant av praksis med gjennomgang av ulike tema aktuelle for praksis.
I andre del, kor praksisrefleksjon er tema, skal studenten rette fokus på si eiga yrkesrolle og identitet. Det er vektlagt at studenten skal reflektere over erfaringar frå praksis.
Læringsutbytte
Felles læringsutbytte for barnevern og sosialt arbeid.
Kunnskap
Studenten...
- har kunnskap om praksisplassen sitt formål, faglege oppgåver, organisering og sentrale samarbeidspartar
- har kunnskap om sentrale perspektiv, metodar, omgrep og aktuell forsking som er relevante for barnevernspedagogen sitt fagfelt
Ferdigheiter
Studenten...
- kan vise evne til å nytte faglege verktøy, metodar og omgrep som er relevant i barnevernsfagleg arbeid.
- kan nytte fagleg kunnskap på relevante problemstillingar knytt til praksis, og gjere greie for sine val på ein fagleg og sakleg måte
- kan vise evne til refleksjon over eigne haldningar og si eiga fagleg utøving
Generell kompetanse
Studenten...
- kan gje ei munnleg og skriftleg framstilling av faglege problemstillingar og løysingar som knyter teori til praksis
- kan skilje mellom personlege og faglege verdiar, og utføre arbeidet på ein etisk forsvarleg måte.
- kan arbeide sosialfagleg med brukarar i ulik kontekst
- kan arbeide systematisk med fokus på brukarane sine ressursar og val
- kan gjere sjølvstendige faglege vurderingar og grunngi desse i tråd med etiske krav og retningslinjer
- kan identifisere, forstå og analysere sosiale problem og iverksette relevante tiltak
Studiespesifikke læringsutbytte.
Kunnskap
Studenten...
- har kunnskap om tverrfagleg samarbeid med andre yrkesgrupper i praksis
- har kunnskap om korleis ein handterer konfliktar i arbeidslivet, forstå arbeidsmiljølova og kva føringar den legg for yrkeslivet
Ferdigheiter
Studenten...
- kan reflektere over eigen fagleg ståstad, og øve opp evna til etisk refleksjon
- kan diskutere media si rolle i det barnevernsfaglege feltet, og ha kjennskap til media som både informasjonskanal og debattkanal
- er ein profesjonell yrkesutøvar i konfliktfylte saker
Generell kompetanse
Studenten...
- kan utvikle fagleg forståing for utfordringar og etiske dilemma i yrkesutøvinga
- er bevisst på si eiga yrkesrolle og identitet i det barnevernsfaglege arbeidet
Krav til forkunnskapar
Alle emne frå første studieåret må vere greidd. Studenten må ha opparbeidd seg eksamensrett i emnet BVP5-205 Kommunikasjonskompetanse, ungdom og marginalisering og emnet BS5-201 Kommunalt barnevern
Tilrådde forkunnskapar
Ingen
Undervisnings- og læringsformer
Undervisning, seminar, skriftleg og munnleg framlegging og klientretta praksis.
Obligatorisk læringsaktivitet
Emne har to arbeidskrav.
:
Krav om minimum 80% deltaking i undervisning knytt til praksis:
- Førpraksisseminar
- Etterpraksiseminar
- Undervisning i praksisrefleksjon
Studenten har fire skriftlege arbeidskrav i løpet av praksisperioden:
- Læreavtale
- Praksisoppgåve
- Praksisrapport med evaluering av læreavtale
- Refleksjonsoppgave
Alle obligatoriske arbeidskrav må være godkjent før studenten får bestått praksis.
Godkjente obligatoriske arbeidskrav er gyldige i påfølgande semester
Vurderingsuttrykk: Praksisstudia blir vurdert som greidd/ikkje greidd
I praksis vert studenten vurdert på grunnlag av:
- Krav til nærvær på praksisplassen
- I praksisperioden er maksimumsgrensa for fråvær 10 dagar. Dersom ein student har dokumentert gyldig fråvær, legg høgskulen til rette for utsatt praksis innanfor studieåret dersom det er mogleg.
- Studenten skal vise respekt for normer og reglar i arbeidslivet og opptre i samsvar med desse.
GODKJENNING
Praksisrettleiar tilrår praksis godkjent/ikkje godkjent. Høgskulen vurderer arbeidskrav og avgjer endeleg godkjenning/ikkje godkjenning av praksis.
VURDERING UNDERVEGS - TVIL OM GODKJENNING
"Studenten har krav på vurdering underveis i praksisstudiene, og skal halvveis eller seinest 3 uker før avsluttet praksisperiode få skriftlig melding dersom det oppstår tvil om godkjenning. Meldingen skal angi hva studenten ikke mestrer, og hvilke krav som må oppfylles for å bestå praksisstudiene." "Studenten må ha bestått praksisstudiene for å kunne fortsette studiene.." (Utdrag frå Rammeplanen, fastsett 01.12.2005)
Om studenten i slutten av praksisperioden viser handling/åtferd som openbart ikkje gir grunnlag for å bestå praksis, kan studenten likevel få karakteren ikkje greidd sjølv om tidlegare melding om tvil ikkje er gitt.
Dersom studenten blir vurdert til ikkje greidd har vedkommande rett til eit nytt forsøk, jf. Forskrift om studie og eksamen ved Høgskulen på Vestlandet.
Vurderingsform
Skriftleg individuell skuleeksamen.
Varighet 4 timar.
Vurderingsutrykk A-F, der F svarar til ikkje greidd vurdering.
Ny eksamen
Går føre seg som ordinær eksamen.
Hjelpemiddel ved eksamen
Lovlege hjelpemiddel:
Lovsamling eller utskrift frå lovdata
Ordliste
Meir om hjelpemiddel