ID3-321 Kosthald og ernæring
Emneplan for studieåret 2019/2020
Innhald og oppbygging
Generell ernæringskunnskap, ernæring for folkehelse og ernæring for idrettsprestasjon.
Læringsutbytte
Ved fullført emne skal studenten ha følgjande totale læringsutbytte:
Kunnskapar
Studenten
- har kunnskap om korleis dei energigivande næringsstoffa (karbohydrat, protein, feitt) er oppbygd, korleis dei påverkar kroppen, og kva matvarer som er gode kjelder
- har kunnskap om vitaminer og mineralar, korleis dei påverkar kroppen, og kva som er gode kjelder
- har kunnskap om nasjonale målsettingar og handlingsplanar
- har kunnskap om samanhengen mellom ernæring, fysisk aktivitet, energibalanse, energiomsetning og hormona
- har kunnskap om nasjonale kosthaldsanbefalingar, høyfettkosthold og ulike diettar
- har kunnskap om samanheng mellom ulike typar kosthald og helse/livsstilsjukdommar
- har kunnskap om kosthaldsråd til ulike grupper og idrettsgreiner
- har kjennskap til livsstilsendring i samband med ernæring
- har kunnskap og innsikt i kva rolle ernæring og væskeinntak har for yteevne under trening og konkurransar
- har kunnskap om og kan finne kjelder for evidensbasert kunnskap om ernæring for folkehelse og idrettsprestasjon
Ferdigheiter
Studenten
- kan forklare personar om samanhengen mellom ernæring, fysisk aktivitet, energibalanse, og folkehelse
- kan forklare idrettsutøvarar om samanhengen mellom ernæring og idrettsprestasjon
Generell kompetanse
Studenten
- kjenner dei nasjonale målsettingane, handlingsplanane og kosthaldsråda til ulike grupper og idrettsgreiner
- kan finne kjelder for og vurdere evidensbasert kunnskap om ernæring for folkehelse/livsstilssykdommer og prestasjon
- kan forklare grunnleggande samanheng mellom ernæring, fysisk aktivitet, energibalanse, energiomsetning og hormona
- har kompetanse om livsstilsendring i samband med ernæring
- kan vurdere ulike kosthald for folkehelse og idrettsprestasjon
- kan vurdere helseeffektar i høve dei mest vanlege matvarene i norsk kosthald
- kan forklare kva rolle ernæring og væskeinntak har for yteevne og prestasjon
Krav til forkunnskapar
Generell studiekompetanse.
Undervisnings- og læringsformer
Førelesingar. Det vert lagt vekt på studentaktive læringsformer med diskusjon i undervisninga.
Obligatorisk læringsaktivitet
Tre skriftlege arbeidskrav.
Vurderingsform
Individuell skriftleg eksamen. Tid: Fem timar. Gradert karakter (A-F).
Hjelpemiddel ved eksamen
Ingen
Meir om hjelpemiddel