Hopp til innhald

LU2-KRO230 Idrett/kroppsøving 2 5-10

Emneplan for studieåret 2019/2020

Innhold og oppbygning

Emnet er ei innføring i det å vere lærar i kroppsøving på trinn 5-10 i grunnskolen, og må sjåast i samanheng med LU2-KRO130.

Sentralt står vidare utvikling av undervisningskompetansen knytt til variert bevegelseslæring og varierte kroppslige erfaringar. I tillegg til å kunne leggje til rette for aktuelle bevegelsesaktivitetar skal ein no i større grad kunne tilpassa undervisninga til den enkelte elev sine føresetnader, samt i større grad kunne vurdera elevenes læring og utvikling i kroppsøvingsfaget og kunne gje læringsfremjande tilbakemeldingar. Opplæringa skjer gjennom ei praktisk orientert fagdidaktisk tilnærming.

Emnet tek sikte på å utdjupa kunnskap om og forståing av kroppsøving, og inneheld ei innføring i metodisk vitskapleg arbeid.

Sentralt står korleis ein som kroppsøvingslærar kan bidra til fagleg utvikling og nyttegjere seg kunnskap frå norsk og internasjonal forsking i arbeid med eiga lærarrolle og profesjonsutvikling. Innføring i og praktisk erfaring med forsking og utviklingsarbeid relatert til kroppsøving og lærarkompetanse pregar difor oppbygginga av emnet.

Emneplanen følgjer progresjonen i praksis og i dei fagovergripande tema slik det går fram av studieprogramplanen og emneplanen for praksis for det aktuelle året.

Læringsutbytte

Kunnskapar

Studenten

har kunnskap om tilpassa opplæring i regelverk og på bakgrunn av eleven sin vekst og utvikling

har kunnskap om vurdering i kroppsøving

har kunnskap om kva som kan fremje bevegelsesglede for elevar på steg 5-10

har kritisk kunnskap om kroppen som uttrykk og symbol i samfunn, media og kultur

har kunnskap om forsking, forskingsbasering og kunnskapsproduksjon i kroppsøving

har kunnskap om kroppsøving og kroppsleg læring i tverrfagleg perspektiv

 

Ferdigheiter

Studenten

kan leggje til rette for læringsarbeid som fremjar glede i leik og varierte bevegelsesaktivitetar, på ulike arenaer og i nærmiljøet

kan gjennomføra skapande undervising der bevegelseserfaring, glede og refleksjon er sentralt

kan vurdera elevens kroppslege læring og føresetnader som grunnlag for tilpassa opplæring og læringsfremjande tilbakemeldingar

kan vurdera elevens måloppnåing, planlegga og grunngje vurderingane og leggje til rette for elevens eigenvurdering

kan på fagets premissar inkludere dei grunnleggjande ferdigheitene i undervisinga

kan utvikla eigne ferdigheiter og kunnskaper innan leik, friluftsliv, dans, idrett og andre bevegelsesaktivitetar, og gjera seg nytta av dette i undervising i kroppsøving

kan formulere fagdidaktiske problemstillingar og bruke relevant teori og forsking med sikte på å betre undervisning og læring i kroppsøving

kan gjennomføra utviklingsarbeid knytt til lærarkompetanse i kroppsøving

kan vidareutvikla eigne ferdigheiter og kunnskapar innafor område som leik, idretts- og bevegelsesaktivitetar, dans og nærfriluftsliv med tanke på undervising i kroppsøving

kan kritisk vurdere ulike aktivitetar og arbeidsmåtar med tanke på undervising og læring i kroppsøving

 

Generell kompetanse

Studenten

kan kommunisera med elevar, føresette og kollegaer om kroppsøvingsfaget

kan bidra til å sjå kroppsøving og bevegelsesaktivitet i tverrfagleg perspektiv

kan bidra til nytenking og innovasjon i faget kroppsøving og fysisk aktivitet i skulen meir generelt

kan bidra til profesjons- og skuleutvikling med utgangspunkt i kroppsøving

Krav til forkunnskaper

 Ingen

Anbefalte forkunnskaper

 LU2-KRO130

Undervisnings- og læringsformer

Studenten møter varierte og profesjonsretta arbeids- og læringsformer i emnet. Det vil være førelesingar, praktiske øktar, eigenaktivitet og forpliktande samarbeid i ulike gruppestorleiker.

Obligatorisk læringsaktivitet

80 % frammøte til undervisning

100% på turar/ekskursjonar

lta på turar/ekskursjonar (forventa kostnad, sjå semesterplan)

Akademisk lesing: Studentane presenterer ein fagleg artikkel på eit seminar

Demonstrasjon av eit undervisningsopplegg der det blir brukt digitale verktøy (individuelt eller i gruppe). Gjennomføring i praksisperioden og erfaringsdeling på profesjonsdag.

Framdriftsseminar med presentasjon knytt til FoU-oppgåva

Friluftsliv med overnatting

Godkjent arbeidskrav er gyldig så lenge studenten har eksamensrett

Semesterplanen vil gi retningslinjer for arbeidskrava. I samband med ekskursjonar må studentar ved HVL vera førebudd på å betale ein eigenandel. Det vert lagt til rette for kompensatorisk arbeidskrav

Vurderingsform

Ein praktisk-metodisk eksamen der studenten skal planlegga, gjennomføra og deretter reflektera over eit undervisingsopplegg tel 25%.

FoU-oppgåve (7,5 studiepoeng) tel 25%

Praktisk-munnleg: Ein praktisk-metodisk eksamen med munnleg der studenten planlegg og gjennomfører eit undervisingsopplegg som inkluderer refleksjon over inkludering og tilpassa opplæring. Tel 50%

For at emnet skal vere godkjent må alle eksamenar vere vurdert til bestått karakter.

Karakterskala A-F, der F er ikkje greidd.

Hjelpemidler ved eksamen

Ingen

Mer om hjelpemidler