MS1-300 Brukaren i hjelpeapparatet
Emneplan for studieåret 2019/2020
Innhald og oppbygging
- Emnet fokuserer på samhandling i hjelpeapparatet sett frå brukarar sine perspektiv, og vil legge vekt på ulike perspektiv på mennesket, helse og sjukdom. Studentane skal få inngåande kunnskap om og forståing av korleis brukarar erfarer sjukdom, helse, sosiale vanskar og nedsett funksjonsevne. Kunnskap om brukarmedverknad og myndiggjering, samt kva familie, pårørande og det øvrige nettverket betyr står her sentralt. Emnet rettar merksemda mot vanskar i ulike livfasar og overgangar, gjennom tema om barn og ungdom, eldre, og langvarig sjuke. I dette inngår kunnskap om normalitet og avvik.
Læringsutbytte
Etter fullført emne har/kan studenten
Kunnskap
- inngåande kunnskap om brukarrolla, brukardeltaking og myndigheit i lys av heilskaplege tenester
- inngåande kunnskap om ulike perspektiv på helse, sjukdom, nedsett funksjonsevne og sosiale vanskar
- inngåande kunnskap om kva som kjenneteiknar brukarar sine behov i eit utviklings- og livsfaseperspektiv
- inngåande kunnskap om korleis legge til rette for brukardeltaking i fysisk aktivitet og førebygging av livsstilssjukdommar
Ferdigheiter
- identifisere og diskutere ulike perspektiv på helse, sjukdom, nedsett funksjonsevne og sosiale vanskar, og vurdere kva konsekvensar dette har for brukarar og hjelpeapparatet
- identifisere og diskutere kjenneteikn ved brukarar sine behov i eit utviklings- og livsfaseperspektiv for å kunne utarbeide heilskaplege tiltak
- kritisk reflektere over kva familie, pårørande og øvrige sosiale nettverket betyr for brukarar, samt legge til rette for samarbeid med nettverket
- mobilisere til og analysere vilkår for brukardeltaking i lys av heilskaplege tenester
Generell kompetanse
- avansert kunnskap om samhandling sett frå brukarar sitt perspektiv
- arbeide i tråd med normer for vitskapleg skriftleg arbeid
- bidra med kunnskapsbaserte argument i diskusjonar om fagfeltet samhandling innan helse- og sosialtenester
Krav til forkunnskapar
Sjå generelle opptakskrav i studieplanen
Undervisnings- og læringsformer
Forelesingar, dialogbasert undervisning, sjølvstudium, gruppearbeid. Seminar med framlegg av studentarbeid, opposisjon og diskusjon.
Obligatorisk læringsaktivitet
Deltaking på skriveseminar
Skriftleg oppgåve med framlegg, opposisjon og diskusjon i plenum.
Vurderingsform
Individuell skriftleg heimeeksamen over ei veke. Omfang 2500 ord +\- 10%.
Gradert karakter A -F