Hopp til innhald

BARN100 Barnevernspedagogen sitt fag og yrkesfelt

Emneplan for studieåret 2020/2021

Innhald og oppbygging

I dette emnet vert studentane introdusert for barnevernspedagogen si yrkesrolle i samfunnet. Emnet omhandlar barnevernets historie, verdigrunnlag, organisering, rammer og samfunnsoppdrag. Studentane får møte barnevernspedagogar frå praksisfeltet og brukarar med erfaring frå barnevernet, gjennom brukarorganisasjonar. Vidare vert studentane tilbydt undervisning i FNs barnekonvensjon, og tydinga av barn sin rett til medverknad og deltaking. Gjennom praktiske øvingar kan studentane tileigne seg kunnskap og økt medvit om eigen relasjonskompetanse i møte med andre.

Læringsutbytte

Ein student med fullført emne skal ha følgjande totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskap:
Studenten…

  • har kunnskap om barnevernets historie, ansvars- og oppgåvefordeling i velferdsforvaltninga
  • har kjennskap til FNs barnekonvensjon
  • har kjennskap til relevante fagdebattar i barnevernet
  • har kunnskap om tydinga av barns deltaking og barns rettar
  • har kunnskap om samars rettar som urfolk
  • har kjennskap til tydinga av tverrfagleg, tverretatleg og tverrprofesjonelt samarbeid i barnevernet
  • har kjennskap til barnevernspedagogens yrkesetiske grunnlagsdokument
  • har kjennskap til omgrepa «Barns beste», omsorg og oppdraging, og kan beskrive kva som ligg i omgrepet omsorgssvikt

Ferdigheiter:
Studenten …

 

  • kan reflektere over eiga samhandling i møte med andre

Generell kompetanse:
Studenten …

  • har innsikt i barnevernspedagogen sitt samfunnsmandat, fag og yrkesfelt, og tenestetilbodet til utsatte barn, unge og deira familiar

Krav til forkunnskapar

Emnet er berre ope for studentar som har fått opptak på bachelor i barnevern.

Undervisnings- og læringsformer

Undervisnings og læringsformer vekslar mellom førelesingar, seminar, ferdigheitstrening i kommunikasjon og relasjonsarbeid og rettleiing i basisgrupper.

Obligatorisk læringsaktivitet

Følgande obligatoriske læringsaktivitet må vere godkjent for at studenten kan framstille seg til eksamen:

  1. 80 % frammøte i studentaktiv- og erfaringsbasert undervisning  knytt til ; kurs i kommunikasjon og relasjon, skrivekurs, basisgruppearbeid og møte med profesjonen og andre brukerorganisasjoner
  2. Eit refleksjonsnotat knytt til kurs i kommunikasjon - og relasjon. Omfang: 1000 ord (+/- 10%). Dersom refleksjonsnotatet ikkje blir godkjent kan studenten levere ei omarbeida utgåve.
  3. Innlevering av tekst til rettleiing i basisgrupper innan gitt frist. Teksten skal knytte seg til eksamensoppgåva og ha eit omfang 800 - 1000 ord

Godkjende læringsaktvitetar er gyldig i 3 semester.

Vurderingsform

Eksamen
Skriftleg individuell oppgåve. Omfang: 2500, +/- 10% Tid og stad for eksamen, sjå Studentweb.

Vurderingsuttrykk
Gradert karakterskala A-F, der A til E er bestått karakter og F er ikkje bestått.

Ny eksamen
Ved ikkje bestått (karakter F) leverer studenten ei omarbeida skriftleg oppgåve til ny eksamen. Dersom kandidaten får karakteren F ved ny eksamen, skal studentane få oppgåve med ny problemstilling ved neste ordinære eksamen.

Hjelpemiddel ved eksamen

Alle

Meir om hjelpemiddel

Fagleg overlapping

  • BVP5-105 - Sosialpedagogisk introduksjon - Reduksjon: 7,5 studiepoeng