ME420 Statistikk
Emneplan for studieåret 2020/2021
Innhald og oppbygging
Studentane får øving i data leting og analyse av ulike typar data og beskriving av desse med statistiske testar, frå enkle klassiske testar som kji-kvadrat, t-test, wilcoxon rank sum test, og korrelasjon, til meir avansert teknikker som ANOVA og regresjon. Studentane også får øving i Estimering av usikkerhet / konfidensintervall, eksperimentell design / planlegging og presentasjon av data. Bruk av programmet R.
Læringsutbytte
Kunnskap: Etter fullført emne skal studentane:
- forstå kor viktig statistikk er i forsking
- forstå nokre av dei viktigaste prinsippa bak statistikken
- kunne betrakte omverda meir objektivt med tanke på mønstre og trendar
Ferdigheiter. Etter fullført emne skal studentane:
- kunne anvende nokre statistiske metodane
- kunne planleggje feltforsking/ feltarbeid til bacheloroppgåve med tanke på god statistisk behandling
- kunne bruke den vanlegaste nytta statistisk programvare
Generell kompetanse. Etter fullført emne skal studentane
- kunne tenke kritisk i forhold til presentert statistikk i media, rapportar og vitenskapelige artikler
- kunne betrakte omverda meir objektiv med tanke på mønstre og trendar
- kunne utføre statistiske analyser nødvendig i f.eks bacheloroppgaver.
Krav til forkunnskapar
Ingen
Tilrådde forkunnskapar
Ingen
Undervisnings- og læringsformer
Førelesingar og seminar (ca. 1/4) og øvingar (ca. 3/4).
Studentane treng eigen datamaskin til øvingar
Obligatorisk læringsaktivitet
1) Kort essay levert i slutten av veke 1. Studentane skal gjere greie for forsøksdesignet til eit prosjekt som dei gjennomfører i løpet av kurset.
2) Eit tekstdokument, levert i løpet av veke 4, med R-kode. Studentane samlar data for sine respektive prosjekt og gjennomføre grunnleggande statistikk med bruk av R i løpet av veke 2-4.
3) Studentane må oppnå 60% korrekt svar på førelesningsquizar og praktiske øvingar
Vurderingsform
Munnleg eksamen, 15 minuttar
Studentane skal gjere greie for sitt prosjekt, dei metodane dei valde for å analysere og tolke data, og drøfte alternative metodar.
Karakterskala: A-E/F (stryk)
Hjelpemiddel ved eksamen
Eigen datamaskin, boka, osv
Meir om hjelpemiddel