Hopp til innhald

VPL5-211 Vernepleiaren som miljøarbeidar

Emneplan for studieåret 2020/2021

Innhald og oppbygging

Emnet handlar om kunnskap og ferdigheiter i arbeid med personar med kognitive vanskar. Det vert særleg vektlagt at studenten skal øve seg i å arbeide kunnskapsbasert, samt få innføring og trening i å anvende ulike metodar som kan nyttast i miljøarbeid og miljøterapeutisk arbeid.

Læringsutbytte

Etter fullført emne skal kandidaten ha:

Kunnskap :

  • kunnskap om etiske teoriar og refleksjonsprosessen
  • kunnskap om metodiske tilnærmingar i miljøarbeid, som grunnlag for systematisk arbeid saman med tenestemottakar
  • kunnskap om kva som hemmar og fremjar sjølvbestemmelse, samt kan gjere greie for sentrale problem knytt til samtykke-kompetanse
  • kjenne til forskings- og utviklingsarbeid kring funksjonshemming, og kan oppdatera sin eigen kunnskap
  • kjenner til velferdsteknologi for tenestemottakarar

Ferdigheiter:

  • Har evne til etisk refleksjon
  • Kan kommunisere med personar med nedsette kommunikasjonsferdigheiter.
  • Kan bidra til deltaking, sjølvråderett og personleg vekst for personar med kognitiv svikt
  • Kan etablere likeverdig kommunikasjon og samspel prega av respekt og empati.
  • Kan planlegga og gjennomføra sosiale aktivtetar og bevegelse åleine eller som medlem i ei gruppe
  • Kan planlegga faglege tiltak, som fremjar tenestemottakarar sine mål
  • Kan søka og vurdere informasjon og fagstoff, slik at dette er relevant for ei fagleg problemstilling i miljøterapeutisk arbeid

Generell kompetanse:

  • kan arbeide kunnskapsbasert, identifisere behov, gjennomføre og evaluere intervensjon av miljø som har normale levekår som mål, og er i samsvar med tenestemottakar sine ønskjer og behov
  • kan utveksla synspunkt, erfaringar samt formidla fagstoff om relevante faglege problemstillingar, både skriftleg og munnleg

Krav til forkunnskapar

Alle emner frå første studieår må vere greidd

Tilrådde forkunnskapar

Ingen

Undervisnings- og læringsformer

Det vert nytta ulike undervisnings- og læringsformer i emnet: førelesingar, seminar, arbeid i gruppe, rettleiing, munnleg og skriftleg framstilling, individuelt arbeid, ferdigheitstrening og bruk av digitale læringsverktøy.

Obligatorisk læringsaktivitet

Følgjande obligatoriske  læringsaktivitetar må vere godkjent for at studenten kan framstille seg til eksamen:

1. 80% deltaking i studentaktiv- og erfaringsbasert undervisning i følgjande tema:

  • Kommunikasjon med menneske med utviklingshemming
  • Sosialt nettverk
  • Jus seminar

2. Obligatorisk læringsaktivitet med ein skriftleg og ein munnleg del

Obligatoriske læringsaktivitetar er godkjende i 3 påfølgjande semester

Vurderingsform

Individuell munnleg eksamen.

Vurderingsutrykk:

A  -F der F er ikkje greidd vurdering

Ny eksamen:

Går føre seg som ordinær eksamen

Hjelpemiddel ved eksamen

Ingen.

Meir om hjelpemiddel