MASPED3-302 Vitskapsteori og metode
Emneplan for studieåret 2020/2021
Innhald og oppbygging
Emnet består av tre ulike komponentar.
- Vitskapsteori og design: Denne delen tek for seg ulike filosofiske spørsmål som er relevante for vitskapleg arbeid og ulike typar forskingsdesign.
- Metodologi og metode: I denne delen blir det lagt vekt på å få fram kunnskap om kva ulike vitskapelege metodologiar har felles, i tillegg til ei innføring i kvantitative og kvalitative metodar.
- Oppgåveseminar: Denne delen inneheld eit obligatorisk seminar der studentane skal legge fram og delta i drøftinga av eige og andre sine oppgåveframlegg. Som ein del av seminaret skal studentane lese artiklar i ulike sjangrar og reflektere over korleis truverdet blir skapt i vitskapleg arbeid. Seminaret er med og dannar grunnlag for prosjektplanen til masteroppgåva.
Læringsutbytte
Ved fullført emne skal studenten ha følgjande læringsbytte:
Kunnskapar
Studenten
- har kunnskap om vitskaplege teoriar og metodar i det spesialpedagogiske fagfeltet
- har kunnskap om sentrale diskursar og tilnærmingsmåtar i vitskapsfilosofien
- kan relatere kunnskapen til eige master prosjekt
Ferdigheiter
Studenten
- kan analysere og vurdere relevans i vitskaplege artiklar
- kan utarbeide og grunngje design for eit forskingsprosjekt
- kan bruke ulike kvantitative og kvalitative analyseverktøy
- kan vurdere ulike metoder opp mot eige master prosjekt
Generell kompetanse
Studenten
- kan gi ein vurdering av grunnleggande forskingsetiske utfordringar
- kan gi ein kritisk vurdering og drøfting av ulike vitskapsteoretiske retningar og syn
- har god forståing for spesialpedagogisk forskning og kva implikasjoner ulike studier kan ha for fagfeltet
Krav til forkunnskapar
Ingen
Tilrådde forkunnskapar
Ingen
Undervisnings- og læringsformer
Undervisninga vil variere mellom førelesingar, seminar, arbeid med kasus, framlegg i studentgruppa og ulike artiklar. Det vert gitt rettleiing på litteraturreview og prosjektplan, både i gruppe og individuelt. Vi føreset at studentane deltek aktivt og sjølvstendig i alle undervisningsformer.
Obligatorisk læringsaktivitet
- Obligatorisk deltaking på oppgåveseminar
- Pilotutprøving av minst eitt kvantitativt og eitt kvalitativt metodeinstrument
- Munnleg framlegging for medstudentar og fagansvarleg
- Innlevering av prosjektplan for godkjenning
Vurderingsform
Individuell skriftleg oppgåve. Litteraturstudie knytt til fagfeltet. Eit utval på ti artiklar (nasjonale og internasjonale) som utgjer ein review av sentrale kjelder til eige framtidig masteroppgåveprosjekt. Vekting 30%.
Individuell skriftleg heimeeksamen, 10 dagar. Vekting 70 %.
Karakterskala A-F, der F svarar til ikkje bestått.
Hjelpemiddel ved eksamen
Alle
Meir om hjelpemiddel