IDF102 Idrett og samfunn
Emneplan for studieåret 2021/2022
Innhald og oppbygging
Idrett og samfunn handlar om å forstå idrett, fysisk aktivitet, trening, helse og friluftsliv som sosiale og kulturelle fenomen. Studenten skal tileigne seg denne kunnskapen med utgangspunkt i idrettshistorie, idrettssosiologi og idrettsfilosofi.
Idrettshistorie:
- Idrett, friluftsliv og helse i historisk perspektiv frå ca. 1850 og fram til i dag
Idrettssosiologi:
- Norsk idretts organisering, sport og media, kropp, identitet og fysisk aktivitet, helseomgrepet, friluftsliv - stabilitet eller endring?
Idrettsfilosofi:
- Etikk, moral og fair play
Læringsutbytte
Ved fullført emne skal studenten ha følgjande totale læringsutbytte:
Kunnskapar
Studenten
- har kunnskap om idrett, fysisk aktivitet, trening, helse og friluftsliv som sosiale og kulturelle fenomen
- har kunnskap om sentrale problemstillingar innan idrett, fysisk aktivitet, trening, helse og friluftsliv
Ferdigheiter
Studenten
- kan reflektere over og drøfte idrettshistoriske, idrettssosiologiske og idrettsfilosofiske problemstillingar og gjere greie for sine val
- kan finne, vurdere og vise til informasjon og fagstoff og knyte dette til ei problemstilling
Generell kompetanse
Studenten
- kan gjere greie for sentrale trekk i historia om norsk idrett
- kan gjere greie for sentrale idrettssosiologiske tema
- kan gjere greie for etiske perspektiv innan idrett, fysisk aktivitet, trening, helse og friluftsliv
Krav til forkunnskapar
Ingen
Tilrådde forkunnskapar
Ingen
Undervisnings- og læringsformer
Undervisnings- og læringsformene i dette emnet er i stor grad knytt til førelesingar, gruppe- og individuelt arbeid. Emnet inneheld teoretiske timar med fokus på studentaktive læringsformer.
Obligatorisk læringsaktivitet
Følgjande obligatoriske læringsaktivitetar må vera godkjente for at studenten kan framstille seg til eksamen:
- Kafedialog som inkluderer eit skriftleg gruppearbeid med påfølgjande presentasjon
Denne læringsaktiviteten er knytt opp mot læringsutbytte kring refleksjon og drøfting av idrettshistoriske, idrettssosiologiske og idrettsfilosofiske problemstillingar.
Vurderingsform
Individuell fem timars heimeeksamen. Karakterskala: A-F, der F er ikkje greidd.
Hjelpemiddel ved eksamen
Alle
Meir om hjelpemiddel