SOS5-310 Modellar i sosialt arbeid - fagutvikling og forsking i sosialt arbeid
Emneplan for studieåret 2021/2022
Innhald og oppbygging
Felles med bachelor i barnevern og vernepleie og får studentane undervisning i vitskapsteori, forskingsmetode og etikk. Denne delen inneheld kunnskap om sentrale vitskapsfilosofiske tilnærminger og metodar for innsamling og analyse av data. Etikkfaget vektlegg etisk deliberasjon med utgangspunkt i moderne utgåver av klassiske posisjoner i normativ etisk teori. TPS (Tverrprofesjonell samarbeidslæring): Fleirfagleg samarbeid med Avdeling for lærerutdanning og Institutt for velferd og deltaking. Tema: Barn i utsette livssituasjoner
I den studiespesifikke delen vert forsking, teorigrunnlag og fagutvikling i sosialt arbeid vektlagd. Kritisk refleksjon er ein del av emnet. Førelesingar om ulike modellar i sosialt arbeid og teorigrunnlaget for dei ulike modellane vil bli belyst. Studentane får kunnskap om sosialt arbeid med grupper og oppsøkjande sosialt arbeid. Studentane skal arbeide med å reflektere over korleis ulike perspektiv påverkar val av arbeidsmåtar på individ-, gruppe- og samfunnsnivå. Studentane arbeider i grupper under rettleiing av fagtilsette. Artikkelseminar er ein del av innhaldet i emnet.
Læringsutbytte
Felles læringsutbytte for barnevern, sosialt arbeid og vernepleie
Etter gjennomført emne har/kan kandidaten:
Kunnskap:
- Kunnskap om forskingsprosessen
- Kjennskap til forskingsetiske retningslinjer
- Kunnskap om vitskapsteoretiske problemstillingar og kunnskapsteoretiske tilnærminger
Ferdighet:
- Kunne identifisere truslar mot etiske grunnverdiar, og reflektere over væremåtar i lys av sosialfagprofesjonens krav til framtoning og etisk forsvarleg handling
Generell kompetanse:
- kan vurdere det metodiske grunnlaget i kvalitative og kvantitative forsking
Studiespsifikke læringsutbyte
Etter gjennomført emne har/kan kandidaten:
Kunnskap:
- Kunnskap om ulike modellar i sosialt arbeid
- Kjennskap til ulike teoretiske perspektiv, praksis og dilemma som kan oppstå i arbeidet med brukarar.
- Kan forstå bruken av vitskapeleg kunnskap i sosialfagleg arbeid
Ferdighet:
- Nytte modellar i arbeidet med brukarar, individ/gruppe/lokalsamfunn og kunne analysere sosiale problem med utgangspunkt i de ulike modellane.
- Kritisk reflektere over eigen faglege ståstad
- Nytte kunnskap om forskingsprosessen og kunnskapsteoretiske tilnærmingar for å dokumentere og grunngje sosialfagleg arbeid
- stille fagkritiske spørsmål til fagleg tekst og forskingsresultat
Generell kompetanse:
- kan reflektere over det vitskaplege grunnlaget for utøving av sosialt arbeid og kunne kritisk reflektere over eigen praksis.
Krav til forkunnskapar
Alle emne frå andre året og haustsemesteret tredje året må vere greidd før ein kan framstille seg til eksamen
Tilrådde forkunnskapar
Ingen
Undervisnings- og læringsformer
Førelesningar, studentaktive læringsformer, ferdigheitstrening, oppgåveskriving, seminar og gruppearbeid under rettleiing av fagtilsette.
Obligatorisk læringsaktivitet
Følgjande obligatoriske læringsaktivitetar må vere godkjent for at studenten kan framstille seg til eksamen:
1. Obligatorisk deltaking i sosialt arbeid med gruppe, oppsøkende sosialt arbeid og alle seminar
2. Ei skriftleg gruppeoppgåve med munnleg framføring
3. Fleirfagleg samarbeid (TPS)
Obligatoriske læringsaktivitetar er gyldig dei 3 påfølgjande semester.
Vurderingsform
4 timers skriftleg skuleeksamen
Vurderingsutrykk:
A - F der F er ikkje greidd vurdering
Ny eksamen:
Går føre seg som ordinær eksamen.
Hjelpemiddel ved eksamen
Lovsamling og ordliste
Meir om hjelpemiddel