BIDR203 Ferdigheitslæring
Emneplan for studieåret 2022/2023
Innhald og oppbygging
Emnet er oppteken av å forstå og gjera greie for korleis utøvarar i idrett tileignar seg ferdigheitar og kunnskapar på ulike læringsnivå og i ulike læringskontekstar. Det vert lagt vekt på å utforske spørsmål om læringsprosessar som bidreg til ferdigheitslæring frå samfunnsvitskaplege fagområde, pedagogikk og motorikk læring. Emnet ser på heilskapen i læringsprosessen til utøvarar dvs. vegen deira frå nybegynnar til ekspert.
Praksis knytt til emnet er ein punktpraksis med et omfang på totalt 20 timer, som kan gjennomførast i skule eller organisert idrett. For studentar som har valt trenarutdanning i fotball skal praksisen være fotballrelatert.
Læringsutbytte
Ved fullført emne skal studenten ha følgjande totale læringsutbytte:
Kunnskapar
Studenten
- har kunnskap om den heilskaplege og nøyaktige skildringa av læringsprosessen til utøvarar dvs. vegen deira frå nybegynnar til ekspert
- har kunnskap om teoretiske og praktiske kunnskapsformer og forholdet mellom dei i ulike idrettskontekstar
- har kunnskap om teoriar og omgrep om ferdigheitslæring frå fagfeltet motorisk kontroll og læring, og kunne bruke denne kunnskapen i praktiske, idrettslege aktivitetar
Ferdigheiter
Studenten
- kan gjere greie for det samansette omgrepet "ferdigheitslæring" frå ulike teoretiske ståstader
- kunne beskrive ulike teoretiske perspektiv på motorisk læring
- kan vise fagleg kunnskap og didaktisk refleksjon
Generell kompetanse
Studenten
- kan gjere greie for typiske forskings- og utviklingsarbeid innan ferdigheitslæring
- kan gjere greie for motorisk utvikling, motorisk læring og motorisk kontroll
- kan gjere greie for utviklingstrekk kring ferdigheitslæring i idrett
- kan analytisk vurdere ulike rørsle- og læringsmiljø
Krav til forkunnskapar
Ingen
Tilrådde forkunnskapar
Ingen
Undervisnings- og læringsformer
Undervisnings- og læringsformene i dette emnet er i stor grad knytt til førelesingar, praksis, gruppe- og individuelt arbeid. Emnet inneheld både teoretiske og praktiske timar med fokus på studentaktive læringsformer.
Obligatorisk læringsaktivitet
Følgjande obligatoriske læringsaktivitetar må vera godkjente for at studenten kan framstille seg til eksamen:
- Deltaking på filosofisk kafé med fremlegging av gruppearbeid
- Praksis og praksislogg
Desse læringsaktivitetane er knytt opp mot læringsutbytta om å ha kunnskap om den heilskaplege og nøyaktige skildringa av læringsprosessen til utøvarar dvs. vegen deira frå nybegynnar til ekspert, samt ha kunnskap om teoretiske og praktiske kunnskapsformer og forholdet mellom dei i ulike idrettskontekstar. Vidare er det knytt opp til å ha kunnskap om teoriar og omgrep om ferdigheitslæring frå fagfeltet motorisk kontroll og læring, og kunne bruke denne kunnskapen i praktiske, idrettslege aktivitetar.
Vurderingsform
Individuell praktisk eksamen med påfølgande munnleg eksaminasjon (totalt 40 minutt).
Karakterskala: A-F, der F er ikkje greidd.
Hjelpemiddel ved eksamen
Alle
Meir om hjelpemiddel