FRIB201 Friluftslivspedagogikk
Emneplan for studieåret 2022/2023
Innhald og oppbygging
Friluftslivspedagogikk gjev ei vidare innføring i ulike perspektiv på pedagogisk arbeid i friluftslivkontekstar. Emnet søker å bidra til bevisstgjering rundt ulike måtar å skape vilkår for læring og opplevingar i natur. Stad, kropp, vegleiing og helse, miljø og sikkerheit er sentrale tema i emnet. Emnet legg opp til at studentane skal lære å reflektere kritisk om pedagogiske perspektiv igjennom gruppediskusjonar, praktisk aktivitet og tekstarbeid. Det er lagt inn pedagogisk praksis tilsvarande ei arbeidsveke.
Ekskursjonar:
- Friluftsliv i skogen: fem dagar
Læringsutbytte
Ved fullført emne skal studenten ha følgjande totale læringsutbytte:
Kunnskapar
Studenten
- har kunnskap om nærmiljøets relasjonelle betyding for leik, erfaringar og opplevingar i friluftsliv
- har kunnskap om pedagogisk teori og didaktikk relatert til friluftsliv
- har inngåande kunnskap om gjeldande norm for førebygging av ulykker og sikker gjennomføring av aktivitet i natur
Ferdigheiter
Studenten
- kan planlegge, gjennomføre og evaluere pedagogiske aktivitetar i natur for ulike grupper
- kan planlegge og gjennomføre aktivitetar i natur på en trygg og ansvarleg måte
- kan analysere og nytte pedagogisk teori og didaktiske modellar relatert til friluftsliv
- kan kartlegge og analysere nærmiljøets moglegheiter for leik og læring
Generell kompetanse
Studenten
- kan arbeide sjølvstendig og samarbeide med andre om å utvikle, gjennomføre og evaluere pedagogiske aktivitetar i natur
- kan reflektere kritisk over eiga og andre sin didaktikk og pedagogiske perspektiv i natur
- kan drøfte etiske og verdimessige problemstillingar knytt til pedagogisk arbeid i natur
Krav til forkunnskapar
Ingen
Tilrådde forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar er å vere i god nok fysisk form til å kunne bere eige og felles utstyr på ekskursjonar med overnattingar på barmark og på snø.
Undervisnings- og læringsformer
Undervisnings- og læringsformene i dette emnet er i stor grad knytt til førelesingar, ekskursjonar, praksis, gruppe- og individuelt arbeid med fokus på studentaktive læringsformer.
Obligatorisk læringsaktivitet
Følgjande obligatoriske læringsaktivitetar må vera godkjente for at studenten kan framstille seg til eksamen:
- Aktiv deltaking på ekskursjonar (planlegging, gjennomføring og evaluering)
- Pedagogisk praksis og praksisrapport
Gjennom desse læringsaktivitetane skal studenten vise kunnskap og ferdigheit knytt til planlegging, gjennomføring og evaluering av pedagogisk aktivitet i natur.
- Tre skriftlige arbeidskrav
Gjennom arbeidskravene skal studenten vise tilfredsstillande læringsutbytte om evne til kritisk refleksjon om eiga og andre sin didaktiske og pedagogiske perspektiv i natur.
I samband med ekskursjonar må studentar ved HVL vera førebudd på å betale ein eigenandel. Det vert lagt til rette for kompensatorisk arbeidskrav.
Vurderingsform
Individuell fem timars heimeeksamen. Karakterskala: A-F, der F er ikkje greidd.
Hjelpemiddel ved eksamen
Alle
Meir om hjelpemiddel