Hopp til innhald

FØS8200 Temabaserte opplevingar & storytelling

Emneplan for studieåret 2022/2023

Innhald og oppbygging

Spesiell interesseturisme defineres av dei som reiser for ein spesiell interesse. Dette kan vere uvanlige hobbyar, aktivitetar, temaer eller destinasjonar som også har ein tendens til å tiltrekkje seg nisjemarknader, Noen foreslår spesiell interesseturisme som eit alternativ til masseturisme. Ein turist med spesiell interesse vel å engasjere seg og søkjer læringsopplevingar, og er derfor nært knytta til bærekraftig reiseliv. Kurset vil dekke introduksjon, marknadstrender, oppleving- og tjenesteutflukter, produktutvikling og historieforteljing i reiselivsbedrifter (dvs. hoteller, restauranter, attraksjoner). Spesielle interesser som sportsturisme, gastronomi og vinturisme, mørk turisme og helseturisme vil bli dekka. Me inkluderer også historieforteljng som eit verktøy i opplevelsesutvikling, både som ein del av ei oppleving eller som hovedoppleving. Me skal ta ein titt på gode og dårlige eksempler på historieforteljing både på forretnings- og destinasjonsnivå.

Læringsutbytte

At studentane har kunnskap om     

  •  Om sentrale tema innan temabasert reiseliv som t.d. helse, transport, kulinarisk turisme (mat og drikke),  slektsgransking og andre typar turisme med utgangspunkt i natur- og kulturarven vår.  
  • Bruk av historier i temabasert reiseliv og opplevingsnæringane
  • Korleis teoretiske rammeverk og dramaturgi blir nytta i produktutvikling , historier og opplevingar
  • Viktigheita av teatralske og forteljarkomponentar i servicemøte.
  • Ulike digitale plattformer og sosiale media til ulike typar tematiserte produkt og historier
  • Kjenne til forskings- og utviklingsarbeid innanfor området tematiserte opplevelser og storytelling
  • Historia,  tradisjonar, eigenart og plass i samfunnet til faget tematiserte opplevelser og storytelling
  •  

Ferdigheiter

At studentane skal vere i stand til å:

  • Finne, vurdere og henvise til informasjon og fagstoff og legge det fram
  • Skape meiningsfulle produkt og opplevelser innan temabasert og nisjebasert reiseliv
  • Skape meiningsfulle forteljingar, enten som del av ei oppleving eller som ei totaloppleving
  • Identifisere problemstillinger og finne, vurdere og vise til informasjon og faglitteratur som kan løyse ei problemstilling
  • Bruke historier og formidle dei gjennom opplevingsrommet,  suvenirar og tilsette
  • Utforske korleis historier kan bli brukt til å binde saman folk og samfunn, besøkande og destinasjonar.  
  •  

Generell kompetanse

Studentane skal vere i stand til å :

  • Finne og bruke ressursar, både materielle og imaterielle som bygningar, tekst,  informasjon og personlege historier, evaluere og bruke det, og absorbere det til opplevelser, forteljingar og historier. ,
  • Planlegge og gjennomføre varierte arbeidsoppgåver og prosjekt som strekker seg over tid, både åleine og i gruppe innan tematiserte opplevelser og storytelling
  • Formidle sentralt fagstoff som teoriar, problemstillingar og løysingar, både skritfleg og munnleg og andre relevante utrykksformer som kan utveksle synspunkt og erfaring med andre innan same fagområde som fører til utvikling av god praksis
  • Kjenne til nytekning og innovasjon innan tematiserte opplevelser og storytelling
  • Sjå samanhengen,  utvikle og reflektere over linken mellom temabasert reiseliv og berekraftig reiseliv

Krav til forkunnskapar

ingen 

Tilrådde forkunnskapar

Det vil vere ein fordel å kjenne til reiselivsbransjen eller arbeidserfaring fra turistnæringen

Undervisnings- og læringsformer

Førelesingane blir helde på engelsk i digitale forelesningar via Zoom eller Teams. Både individuelle og øvingar i gruppe. Bedriftsbesøk og feltarbeid kan kome til. 

Obligatorisk læringsaktivitet

1 arbeidskrav 

Vurderingsform

Heimeeksamen i gruppe (2-4 stk), tel 100% av karakter. 

Karakter A-F. 

Hjelpemiddel ved eksamen

Alle

Meir om hjelpemiddel