Hopp til innhald

MASS520 Samfunnsarbeid faghistorie, teori og praksis

Emneplan for studieåret 2022/2023

Innhald og oppbygging

Emnet gjev innblikk i den faghistoriske utviklinga av samfunnsarbeid frå eit nasjonalt og internasjonalt perspektiv. Ulike teoretiske forståingar av samfunnsarbeid og korleis det kan bidra til å løyse dagsaktuelle og framtidige samfunnsutfordringar er sentralt i emnet.

Samfunnsarbeid forstås som å undersøke og påverke vilkår for sosial deltaking, danning av fellesskap og kollektiv handling. Erkjenninga av at menneske i fellesskap kan skape og endre sosiale strukturar og bidra til gode livsvilkår, gjennom sosial deltaking og kollektiv handling er et viktig verdigrunnlag.

Samfunnsarbeid knyttes til fagtradisjonar innan samfunnsvitskap, sosialt arbeid, helsefremmande arbeid og utviklingsarbeid. Emnet skal gi kunnskap om samfunnsrelaterte prosessar og vilkår for kollektivt endringsarbeid for sosial rettferdighet. Teoretiske omgrep som fellesskap, kritisk dialog, deltaking, medverknad og sosial mobilisering vert aktualisert og drøfta knytt til samfunnsarbeid. Det teoretiske fundamentet inneheld kritisk gransking av omgrepa si historiske bruk, implisitte ideologiar og deira relasjon til samfunnsarbeid. Emnet  omhandler prosesser som styrker sosiale nettverk, grupper og organisasjonar, utvikling av nærmiljø og lokalsamfunn. Arbeidsdeling i velferdsstaten, hierarki og konflikt, praksis og metodar, vert tematisert og analysert knytt til politiske prosessar, kommunal forvaltning, ulike samarbeidsformer og lokal kapasitetsbygging. Studentane utfordrast til kritisk analyse og ikkje-undertrykkande praksis. Emnet aktualises gjennom empiriske eksempler fra ulike praksisfelt og fra relevant forskning.

Læringsutbytte

En student med fullført emne skal ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap:

Studenten…

  • har avansert kunnskap om det faghistoriske, teoretiske og ideologiske grunnlaget for samfunnsarbeid.
  • har avansert kunnskap om mandata for samfunnsarbeid og samfunnsarbeidarens rolle og rammevilkår.
  • har inngående kunnskap om kva som kjennetegner samfunnsarbeid i arbeid med ulike grupper, nettverk, nærmiljø og lokalsamfunn, herunder helsefremmende arbeid og arbeid for å utjevne levekårsulikhet.
  • har inngåande kjennskap til dei strukturelle og sosiokulturelle vilkåra for kunnskapsproduksjon i samfunnsarbeid.

Ferdigheiter:

Studenten…

  • kan analysere og reflektere kritisk om teorier, metoder og fortolkninger av relevante omgrep og perspektiv frå samfunnsarbeid
  • kan analysere faglege problemstillingar med utgangspunkt i samfunnsarbeids tradisjonar, eigenart og plass i samfunnet
  • kan anvende kunnskap og forsking på samfunnsarbeid og fagutviklingsmetodar i møte med konkrete utfordringer slik de erfares av innbyggere og interessegrupper.
  • kan anvende teoretisk kunnskap og perspektiver frå samfunnsarbeid til å forstå vilkår for tverrfaglig arbeid knyttet til samskaping og utviklingsarbeid

Generell kompetanse: 

Studenten kan …

  • formidle forsking og teoretiske perspektiv på samfunnsarbeid og anvende dette i møte med aktuelle tema, nettverk og grupper
  • gjere greie for korleis samfunnsarbeid kan anvendast for å styrke sosiale nettverk og grupper, nærmiljø og lokalsamfunn
  • identifisere og analysere utilsikta verknader av ulike insititusjonelle tiltak ved hjelp av perspektiv frå samfunnsarbeid
  • analysere relevante etiske problemstillinger innen samfunnsarbeid

Krav til forkunnskapar

Ingen.

Tilrådde forkunnskapar

Ingen.

Undervisnings- og læringsformer

Sentrale undervisnings- og læringsformer vil være forelesninger, kritisk dialog, ekskursjoner, praktiske øvelser i gruppe, samt artikkel- og oppgaveseminar hvor studentene vil få og gi innspill på eget og medstudenter sitt arbeid. I emnet skal studentene også arbeide med en gruppeoppgave som skal belyse hvordan samfunnsarbeid skal kunne anvendes på et aktuelt tema. Veiledning på gruppeoppgave gjennomføres i oppgaveseminar.

Obligatorisk læringsaktivitet

Følgende obligatoriske læringsaktiviteter må være godkjent for at studenten kan framstille seg til eksamen:

  1. Gruppearbeid hvor studentene skal arbeide med å belyse hvordan samfunnsarbeid kan anvendes på et aktuelt tema, samt forberede muntlig fremlegg til et samfunnsarbeid seminar.
  2. Deltakelse og presentasjon av gruppearbeid på samfunnsarbeid seminar.

Vurderingsform

Oppgåve

Skriftleg individuell oppgåve 3.000 ord +/- 10%

Vurderingsuttrykk:

Gradert karakterskala A til F, der A til E er greidd og F er ikkje greidd.

Ny eksamen

Ved ikkje greidd (karakter F) leverer studenten omarbeidd, skriftleg oppgåve til ny eksamen i påfølgande semester.

Hjelpemiddel ved eksamen

Alle

Meir om hjelpemiddel