SPB801 Spesialpedagogikk i barnehagen
Emneplan for studieåret 2022/2023
Innhald og oppbygging
Formålet med vidareutdanninga Spesialpedagogikk i barnehagen er å styrke den spesialpedagogiske kompetansen til barnehagelæraren generelt, og auke kompetansen i arbeidet med barn med språklege og sosiale utfordringar. Rammeplan for barnehagen sine føringar om mangfald, likeverd, likestilling, inkludering, tidleg innsats og livsmeistring vil liggje som grunn for studiet. Studiet vil fokusere på kvalitet i barnehagen, og korleis kvalitet i barnehagen er sentralt for å gje barn gode språklege og sosiale erfaringar. Studiet vektlegg barnehagelærars rolle i tverrfagleg samarbeid, korleis ein kan observere og kartlegge vanskar tidleg, og korleis ein kan setje i gang ulike tiltak inkludert nytte digitale verktøy. Kvalitet i barnehagen, barnehagelærarrolla og didaktiske implikasjonar vil liggje som ei raud tråd gjennom heile vidareutdanninga.
Innhald
- Teoretiske innfallsvinklar i spesialpedagogikk, lovverk, meistring og inkludering
- Barn med ulike psykososiale vanskar
- Barn med språk- og kommunikasjonsvanskar
- Kartlegging, observasjon og dokumentasjon av språkutvikling og psykososial utvikling
- Kartlegging av barnehagens læringsmiljø og kritisk refleksjon rundt eiga rolle som barnehagelærar
Læringsutbytte
Kunnskapar
Studenten:
- har god innsikt i spesialpedagogisk arbeidsgang, tverrfagleg samarbeid og aktuelle lovverk
- har grundig innsikt i barns språkutvikling, inkludert fleirspråkleg utvikling, og ulike språk- og kommunikasjonsforstyrringar
- har grundig innsikt i barns sosiale utvikling og ulike psykososiale vanskar
- har god kunnskap om tilrettelegging av gode og stimulerande språk- og psykososialt miljø
- har god kunnskap om korleis barn inngår i samspel i barnehagen
Ferdigheiter
Studenten skal:
- kunne kartlegge og observere barns språkutvikling og anvende dette som grunnlag for systematisk arbeid og refleksjon rundt arbeid med barns språkutvikling
- kunne kartlegge og observere barns sosiale utvikling og anvende dette som grunnlag for systematisk arbeid og refleksjon rundt arbeid med barns sosiale utvikling
- kunne setje inn ulike språklege tiltak for barn som treng ekstra støtte i si språkutvikling, her under mellom anna teikn-til-tale
- kunne setje inn ulike sosiale tiltak for barn som treng ekstra støtte i si sosiale utvikling, her under ulike sosialt støttande program
- kunne nytte digitale verktøy som spesialpedagogisk tiltak
Generell kompetanse
Studenten:
- har god innsikt i verdien av språkstimulering i barnehagen og betydninga av tidleg innsats
- har god innsikt i barnehagens rolle som sosialt inkluderande og meistringsarena for barn
- har innsikt i tilhøve som legg rammer for leiing av endrings- og utviklingsprosessar og kunne reflektere kritisk rundt dei
- kan kritisk vurdere eiga rolle som barnehagelærar for barn med spesialpedagogiske behov
- har utvikla god innsikt, haldning og kritisk refleksjonsevne over spesialpedagogisk arbeid på bakgrunn av nyare forsking om barnehage på individ og systemnivå
Krav til forkunnskapar
Fullført førskule-/barnehagelærar eller anna treårig pedagogisk høgskuleutdanning med vidareutdanning i barnehagepedagogikk som kvalifiserer for pedagogisk leiarstilling i barnehagen.
Tilleggskrav: Vere tilsett i ein barnehage.
Tilrådde forkunnskapar
Barnehagelærar
Undervisnings- og læringsformer
Tilbodet er ein del av satsinga Kompetanse for framtidas barnehage. Studiet går over to semester og er kombinert nettbasert og samlingsbasert studium, med to tre-dagars samlingar og fire nettsamlingar per semester. Studiet kombinerer førelesningar, diskusjonar, oppgåvearbeid, studentpresentasjon og gruppearbeid. Mellom samlingane skal studentane arbeide i nettbaserte studiegrupper, i tillegg til sjølvstudium. Det vert sett opp fagleg studietur for studentar som er interessert.
Me brukar læringsplattforma Canvas og nettkonferanseverktøy. Du vil få ei innføring i bruken av nettkonferanseverktøy.
Obligatorisk læringsaktivitet
Det er obligatorisk oppmøte til undervisninga (80 %). Det er totalt fire arbeidskrav, både individuelle og gruppearbeid. To av arbeidskrava skal ha utgangspunkt i utvikling av eigen praksis.
- Ei skisse for utprøving av ny fagleg kunnskap gjennom eit lite FoU-prosjekt på eigen arbeidsplass
- Eit arbeidskrav er knytt til kunnskapsdeling i eige kollegium i barnehagen om kartlegging og observasjon
- Ei fagtekst som analyserer ein forskingsartikkel som enten omhandlar språkforstyrringar eller psykososiale vanskar i barnehage
- Eit digitalt arbeidskrav i gruppe om barn med sosiale vanskar og tiltak
Vurderingsform
- Oppgåve - skriftleg rapport frå FoU-arbeid gjennomført på eigen arbeidsplass (tel 60 %)
- Munnleg individuell eksamen (tel 40%)
Karakterskala A - F, der F svarar til ikkje bestått.
Hjelpemiddel ved eksamen
Alle på skriftleg rapport.
Ingen hjelpemidlar tillatt ved munnleg eksamen
Meir om hjelpemiddel