Hopp til innhald

NAB803 Naturfag 2, emne 1 - Fysikk, kjemi og miljøutfordringar

Emneplan for studieåret 2022/2023

Innhald og oppbygging

Naturfag 2 er forankra i nasjonale retningsliner for grunnskulelærarutdanning 1-7. Vidare er emnet forankra i fagfornyinga LK20 i grunnskulen.

Naturfag 1 er sett saman av to emne (NAB803 og NAB804), kvart på 15 studiepoeng:

  • Naturfag 2, emne 1 - Fysikk, kjemi og miljøutfordringar
  • Naturfag 2, emne 2 - Den levande naturen 2

Naturfag 2 supplerer Naturfag 1 både i breidde og djupne. Miljø og berekraftig utvikling vert vektlagt i kurset. Fag og didaktikk vert sett i samanheng og emna skal gje fagleg og didaktisk tryggleik for arbeid med sentrale område av naturfaget for steg 1 - 7 i grunnskulen.

Naturfag 2, emne 1 (NAB803) byggjer på Naturfag 1, emne 2 (NAB802). Emnet legg vekt på utdjupande kunnskap om faglege tema som kjemiske reaksjonar, modellar for materie og univers, miljøutfordringar og produksjon av elektrisk energi. Djupare innsikt i fagdidaktiske tema som utforskande arbeidsmåtar, argumentasjon og modellering er også sentralt i emnet.

Læringsutbytte

Ved fullført emne skal studenten ha følgjande totale læringsutbyte:

Kunnskapar

Studenten

  • har kunnskap  om sammenhengar i periodesystemet og korleis elevar på mellomtrinnet kan utvikle forståing for dette.
  • har kunnskap om ulike stoff og kjemiske reaksjonar, og deira tyding for kretsløp i naturen og for klimaendringar.
  • har kunnskap om elektronikk, gravitasjon og elektromagnetisme knytt til produksjon av elektrisk energi
  • har kunnskap om korleis naturvitenskapen har utvikla ulike modellar  og korleis slike modellar blir brukt til å forstå naturvitskaplege idear. 
  • har kunnskap om korleis kontekstbaserte undervisningsformer på barnetrinnet kan knyttast naturfaglege, etiske og miljømessige problemstillingar i samband med energi og energiproduksjon.
  • har utdjupande kunnskap om utforskande undervisning og kan knytte det til naturvitskaplege praksisar og tenkemåtar.

Ferdigheiter

Studenten

  • kan handtere kjemikaliar og lage kjemiske blandingar og løysingar
  • kan vurdere usikkerheit og feilkjelder i målingar
  • kan bruke kunnskap i fysikk og kjemi til teknologiske problemstillingar  med og utan digitale verktøy
  • kan leggje til rette for kreativ, praktisk utforskande undervising i naturfag og teknologi som gjev god progresjon mellom ulike steg
  • kan analysere, vurdere og dokumentere elevar si læring og gi læringsfremjande tilbakemeldingar i naturfag
  • kan finne, vurdere og vise til naturfagleg og naturfagdidaktisk forsking, informasjon og fagstoff og bruke dette i undervisning og drøfting med kollegaer
  • kan  nytte naturfag som regifag i dagsaktuelle tverrfaglege problemstillingar

Generell kompetanse

Studenten

  • har innsikt i fagdidaktisk forsking om  utvikling av evne til kritisk tenking, argumentasjon og utforskande arbeidsmåtar.
  • har innsikt i fagdidaktisk forsking om danninga av omgrep og forståing av faglege samanhengar
  • kan knyte eiga rolle som naturfaglærar til etiske, sosiale, økonomiske og politiske problemstillingar som angår naturvitskap og teknologi i samfunnet

Krav til forkunnskapar

Ingen

Tilrådde forkunnskapar

Naturfag 1, emne 1 og 2 (NAB801 og NAB802), eller tilsvarende.

Undervisnings- og læringsformer

Undervisninga går over eitt semester (haust). Emnet er basert på sju kursdagar fordelt på tre samlingar med læringsaktivitetar, sjølvstudium og videoforelesningar mellom samlingane.

Arbeidsformene vil variere mellom førelesingar, demonstrasjonar, utforskande aktivtetar,  besøk på bedrift, laboratorieøvingar, oppgaveløysing, didaktiske oppgåver og muntlige argumentasjonsøvingar. Studentane vil få erfaring med arbeidsformer som kan brukast på barnetrinnet og dei vil få trening i å utvikle og bruke vurderingskriterier for utforskande aktivitetetar gjennom at dei skal vurdere kvarandre sitt arbeid. 

Det tilrådast at studentane arbeider med lærestoffet mellom samlingane gjennom kollokviearbeid eller diskusjonsgrupper på Canvas.

Studentane skal åleine eller saman med andre studentar planlegge, gjennomføre og vurdere to ulike undervisningsopplegg i faget i minst ein skoleklasse.

Obligatoriske arbeid vert utført  på samlingar og i mellomperioder mellom samlingene. Studentene skal levere journaler fra pålagte øvingar og didaktiske arbeider. Nærmare spesifikasjon med frist for innlevering vert gjevne i semesterplanar.

Canvas er høgskolens studiestøttesystem, og det forutsettes brukt både til informasjon og til læringsaktiviteter. Studentene vil få veiledning både individuelt og i grupper gjennom hele studiet.

Studentane får undervegsvurdering for læring gjennom tilbakemelding på innleverte læringsaktivitetar.

Studentane vil få erfaring med bruk av ulike digitale verktøy på samlingene og i læringsaktivitetar. Dette gjeld til dømes bruk av datalogg, responsverktøy, samskrivingsverktøy og digitale animasjonar.

Obligatorisk læringsaktivitet

  • Deltaking på minst 6 kursdager
  • Utforskande prosjekt i eigen klasse med rapport
  • Laboratoriearbeid/praktisk arbeid med rapport i kjemi
  • Lage utkast til undervisningsplan i naturfag der digitale verktøy inngår
  • Didaktisk arbeid om kjemiske reaksjonar

Det er eit krav at erfaringar fra minst ei av dei obligatoriske oppgåvene blir delt i eige kollegium.

Godkjent læringsaktivitet er gyldig i det påfølgande semesteret etter godkjenninga.

Vurderingsform

Individuell heimeeksamen, varigheit 4 dagar

Bestått/ikkje bestått

Hjelpemiddel ved eksamen

Alle

Meir om hjelpemiddel