Hopp til innhald

BARN512 Samhandling, fagleiing, kunnskapsbasert praksis og helsepedagogikk i barnesjukepleia

Emneplan for studieåret 2023/2024

Innhald og oppbygging

Emnet handlar om kommunikasjon og samhandling med barn og omsorgspersonar i ulike situasjonar, samt kompetanse for å rettleie og undervise om barnet sin helsetilstand. Vidare leggemnet vekt på metodar for fagutvikling, kvalitetsarbeid og bidrag til nytenking/ innovasjon. Emnevektlegg fagleg leiing og koordinering av barnesjukepleie, planlegging av pasientforløp og overgangar mellom tenestenivå.

Læringsutbytte

Ein student med emneskal ha følgande totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter oggenerell kompetanse:

Kunnskap:

Studenten…

  • har avansert kunnskap om kommunikasjonsteknikkar med barn i alle aldrar
  • har avansert kunnskap om konsekvensar av, og alternativ til bruk av tvang
  • har inngåande kunnskap om helsepedagogikk som grunnlag for inkludering, deltaking iavgjerder og samval hos målgruppa
  • har avansert kunnskap om betydinga av helsekompetansen til barn i alle aldrar og deirapårørande
  • har inngåande kunnskap om fagleg leiing, organisering, ressursbruk, prioriteringar og berekraftkan anvende sine kunnskapar og ferdigheiter på nye område, kan bruke pedagogiskeprinsipp og metodar til å rettleie og undervise studentar og kollegaer og leie faglegutvikling av barnesjukepleiarfaget
  • har inngåande kunnskap om metodar innan rettleiing og undervisning av studentar og kollegaer.
  • har inngåande kunnskap om viktigheita av språk- og kulturkompetanse, for å bidra til aukakvalitet og pasientsikkerheit i utøving av barnesjukepleie
  • har inngåande kunnskap om kunnskapsbasert praksis og kvalitetsarbeid innan barnesjukepleie

Ferdigheiter:

Studenten…

  • kan bruke relevante metodar for kommunikasjon, tilrettelegging av samspel, involvering og samhandling med barn og familien deira med utgangspunkt i tilstand, alder og utviklingstrinn
  • kan bruke relevante metodar til å informere, rettleie og undervise barn i alle aldrar ogfamilien deira i aktuelle problemstillingar
  • kan analysere målgruppa sin helsekompetanse for å fremme brukar medverknad og tilpassa tenester
  • kan bruke relevante metodar for å bygge tillit og tryggleik hos barn i alle aldrar og unngå tvang
  • kan sjølvstendig planlegge, administrere, leie og utøve barnesjukepleie i samsvar medlover, forskrifter, retningslinjer og rammevilkår
  • kan bruke pedagogiske prinsipp og metodar til å rettleie og undervise studentar og kollegaer
  • kan anvende relevante kunnskapar og ferdigheiter for å leie, planlegge og koordinerebehandlingsforløp, og kan sikre gode pasient overgangar mellom ulike nivå og tenester
  • kan bruke relevante metodar for å sjølvstendig vurdere målgruppa sitt behov og iverksettetiltak i forbindelse med sjukdomsforlaupet
  • kan analysere uønskte hendingar og bidra til systematisk læring for å ivareta kvalitet ogpasientsikkerheit
  • kan analysere og ha eit kritisk forhold til nytte og betydning av nytenking og innovasjonkan analysere og vurdere tilgjengelege ressursar og prioritere tiltak for å optimaliserekvaliteten i pasientbehandlinga
  • kan analysere og bruke teori og metodar til å formulere og strukturere faglege ogteoretiske problemstillingar
  • kan analysere og ha eit kritisk forhold til forskings-, brukar- og erfaringskunnskap for å medverke til utvikling av tenesta
  • kan identifisere faglege problemstillingar og avklare behov for forsking og kvalitetsarbeid

Generell kompetanse:

Studenten…

  • kan kommunisere og samhandle med respekt for målgruppa sin integritet, ressursar og opplevingar
  • kan anvende sine kunnskapar og ferdigheiter på nye områder, kan bruke pedagogiskeprinsipp og metodar til å rettleie og undervise studentar og kollegaer og leie faglegutvikling av barnesjukepleiarfaget
  • kan bidra til fagleg forsvarleg helse- og omsorgsteneste, kvalitetsforbetring og pasientsikkerheit
  • kan bidra til nytenking og i innovasjonsprosessar i klinisk praksis
  • kan analysere, konkludere og formidle faglege problemstillingar innanfor barnesjukepleie
  • kan formidle og kommunisere om forskingsbasert kunnskap i møte med pasientar, pårørande, helsepersonell og allmennheten
  • kan analysere og kritisk vurdere kunnskapsbasert praksis for å kunne medverke til utviklingav tenesta

Krav til forkunnskapar

Ingen

Tilrådde forkunnskapar

Bestått emne: BARN510 - Barnesjukepleie som fag profesjon og organisasjon, BARN510 - Barnesjukepleie som fag profesjon og organisasjon. BARN511 - Fysiologi, patofysiologi, farmakologi og barnemedisin i barnesjukepleia

Undervisnings- og læringsformer

Varierte undervisnings- og læringsformer blir nytta, med førelesingar, digitale læringsformer og ei veke praksisstudium.

Obligatorisk læringsaktivitet

Følgande obligatoriske læringsaktivitetar må vere godkjende for at studenten kan framstille seg til eksamen:

  1. Gruppearbeid

Godkjent obligatorisk arbeidskrav er gyldig i to dei påfølgande semestera.

Vurderingsform

Heimeeksamen 1 veke fredag-fredag

Tid  for eksamen, sjå Studentweb.

Vurderingsuttrykk:

Gradert karakterskala A til F, der A til E er beståtte

Hjelpemiddel ved eksamen

Ingen

Meir om hjelpemiddel