MKUF504 Vitskapsteori og metode
Emneplan for studieåret 2024/2025
Innhald og oppbygging
Emnet gir inngåande innsikt i vitskapsteori, metode og akademisk tekstarbeid innanfor kunstfaga. I emnet skal studentane arbeide med relevante vitskapsteoretiske omgrep, problemstillingar og analysemåtar, forskingstradisjonar og metodar innanfor kunstfagdidaktikk og formidlingsarbeid. Emnet skal gi studentane grunnlag for å lese, tolke og kritisk vurdere fag- og forskingslitteratur og gjennomføre eit sjølvstendig og kvalifisert masterarbeid seinare i studiet. Akademisk skriving vil vere del av emnet.
Læringsutbytte
Ved fullført emne skal studenten ha følgjande totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse :
Kunnskap
Studenten
- har inngåande kunnskap om sentrale vitskapsteoretiske retningar
- har inngåande kunnskap om sentrale forskingsmetodar innanfor kunstfagdidaktisk og kunstbasert forsking
- har inngåande kunnskap om kunstfaglege forskingsformer
- har inngåande kunnskap om forskingsetikk
- har inngåande kunnskap om akademisk skriving
Ferdigheiter
Studenten
- kan analysere og drøfte kritisk akademiske tekstar og kunstnariske uttrykk
- kan formulere forskingsspørsmål og relatere desse til aktuelle forskingsmetodar og teoretiske perspektiv
- kan nytte relevante teknologiske verktøy for innsamling, generering og systematisk analyse av forskingsmateriale
- kan velje relevant teori og utvikle eit forskingsdesign
Generell kompetanse
Studenten
- kan kommunisere skriftleg og munnleg om kunstfagdidaktisk og formidlingsbasert forsking på eit analytisk og kritisk nivå
- kan drøfte forskingsetiske problemstillingar
- kan nytte vitskaplege og kunstfaglege omgrep og bruke desse i faglege resonnement
Krav til forkunnskapar
Ingen
Tilrådde forkunnskapar
MKUF503 og studieretningsemne 1 (MKUF501A, MKUF501B, MKUF501C eller MKUF501D)
Undervisnings- og læringsformer
Undervisninga vil vera samlingsbasert og nettstøtta. Opplegget inneheld forelesingar, rettleiing, seminarverksemd, nettdiskusjonar og bruk av nettbaserte ressursar. Det er forventa at studentane bidreg med seminar- og prosjektframlegg og deltek aktivt i undervisning, gruppeaktivitetar og sjølvstendige litteraturstudiar.
Obligatorisk læringsaktivitet
Følgjande obligatoriske læringsaktiviteter må vere godkjente for at studenten kan framstille seg til eksamen:
- Innlevering av problemstilling og disposisjon som førebuing til arbeidet med prosjektskisse i fellesemne 3
- Munnleg presentasjon på masterseminar knytt til vitskapsteoretiske og/eller forskingsmetodiske tema i ein forskingsartikkel. Fleire studentar skal samarbeide om oppgåva.
- Obligatorisk deltaking på mastersamlingar i emnet.
Dersom ein obligatorisk læringsaktivitet blir vurdert som ikkje godkjent, skal det bli gitt skriftleg melding om dette. Studentar som ikkje får godkjent ein eller fleire læringsaktivitetar får tilbod om å rette opp feil og manglar (1 gong) eller gjennomføre alternativ læringsaktivitet gitt av faglærar. Datoen for nytt forsøk må være i gjeldande semester og innan gitte frister, men seinast tre veker før eksamensperioden starter.
Obligatoriske læringsaktivitetar blir nærare presisert ved semesterstart.
Vurderingsform
Semesteroppgåve.
Karakterskala A-F, der F svarar til ikkje bestått.
Det er mogeleg å levere forbetra versjon av oppgåva i påfølgjande semester. Det er berre mogeleg å levere forbetra versjon med same problemstilling ein gong. Etter dette må det skrivast heilt ny semesteroppgåve.
Hjelpemiddel ved eksamen
Alle hjelpemiddel er tillate.
Meir om hjelpemiddel